Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken TV-serie?

Rekommendera Poster

Jag tänkte testa principen att ställa en fråga här bara för att lite senare själv komma på svaret...

Söker en TV-serie. Troligen brittisk (ej nordisk åtm.) Såg första avsnittet (men eg. oklart i vilken säsong) för någon vecka sedan om jag nu minns rätt så långt. Den var så pass bra att vi tänkte se nästa avsnitt direkt men det var inte tillgängligt utan skulle släppas på söndag *) och det bör då ha varit söndagen den 13/6. Jag minns att det var jag som "hittade" serien/avsnittet "på teven" och det måste innebära endera Netflix, SVT eller Cmore men Cmore kan nog uteslutas för de visar de olika valen i en rad längst ner, denna jag hittade visades på det sätt som ex. SVT visar sina program, med flera rader. Viaplay går bort, hanteras via surfplatta/Chromecast.

*) "på söndag" - en liten reservation där. Vi kollade Max Anger i samma veva och ett nytt avsnitt av den fanns inte heller tillgängligt. Hörde på radion att "nästa släpps på söndag" och jag kan ha tänkt att det var samma sak med den serie jag nu söker.

Några det inte handlar om är Bloodland, Line of duty, The Fall. 

En serie som kanske då hade premiär 6/6? Eller kanske 30/5. Hur ska man kunna hitta sånt?

"Fortsätt att titta" går inte att lita på. Nyss hittade jag en sådan, "se avsnitt två". Men jag hade inte sett avsnitt ett. Hm. redan glömt. Fransk serimördare, "Bönsyrsan" & copycat.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

La Mante är serien vi började kolla på igår, den som dök upp som fortsätt titta på avsnitt två, även fast vi inte sett avsnitt ett. Den här troligen brittiska serien jag söker minns jag inte vad den handlar om men det troliga är "kriminaldrama".

Kan det ha varit en serie med kort sändningsrätt? Söndagens sändning så att säga legat ute så länge (men mindre än en vecka) att den försvunnit från tablån?

Jag behöver inte nödvändigtvis se nästa avsnitt men jag skulle vilja hitta vilken serie det var...

Någon kalender som visar olika släppdatum, visar hur många avsnitt som släppts.

Länk till inlägg
1 timme sedan, skrev Monshi:

Singapore grip?

https://www.svtplay.se/the-singapore-grip

Fast om du ger oss lite mer att gå på, miljö, skådespelare eller liknande blir det lite lättare.

Nej, inte den.

Jag minns inte mer än att det bara fanns ett (1) avsnitt för någon vecka sedan.

Borde innebära att det var premiär, låt säga 1/6.

Länk till inlägg
2 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Om det handlar om en seriemördare skulle det kunna vara
Morden vid kustvägen (The Pembrokeshire murders)
https://www.svtplay.se/morden-vid-kustvagen

Eller var det Singapore grip?

Nej det handlade nog inte om en seriemördare i den serie jag söker.

Morden vid kustvägen var det inte för den har vi sett klart.

Länk till inlägg

Det är ju inte jätteviktigt detta, det finns ju annat att kolla på.

Vi brukar se riktigt bra serier som ex. Clarice "på bästa sändningstid", typ fredag/lördag/söndag kväll.

Andra serier, inte fullt så bra men ändå sevärda, när vi käkar middag. Det brukar bli ca tre serier som vi alternerar mellan tills någon av dessa tar slut och vi börjar på en ny serie. Den här jag söker var en sådan, en lite slumpmässig vald serie från tablån. Eftersom den var så pass bra att vi kunde tänka oss ett avsnitt till hade det varit intressant att veta vilken det var...

Länk till inlägg

Har fortfarande inte hittat tillbaks till serien jag söker men har nu sett klart La Mante. I huvudsak en bra serie men den innehåller en icke trovärdig scen och en annan väldigt "o-trovärdig" händelse som drar ner betyget rejält.

Har även sett klart Katla och där behöver man acceptera den del i hela upplägget som saknar logik för att kunna se vidare. I en scen med en revolver inblandad är klippningen helt galen. Enskilda skådespelarroller är väldigt bra.

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...