Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få med formler i VBA


miksor65
 Share

Rekommendera Poster

Hejsan! har gjort detta och skulle vilja att när jag trycker på nytt spel så ska det skapas en ny rad, men hur får man med formlerna från raden ovanför i VBA koden? hoppas någon kan hjälpa mig med detta.

L123.thumb.png.00614f8f61c289ce7e37bd6a9beb182b.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej igen! får det delvis att fungera men rubrikerna med X över tas ej formlerna med, rubrikerna med O över SKA inte ha några formler allskod.png.cbf825c997f2611321fce7242b132e49.png

L123_14.thumb.png.3b1fb899c6d7e85b533314e473f66c72.png

Redigerad av miksor65
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här formeln =OM(K9="";"";OM(K9="R";1;OM(K9="F";C9+1))) ligger i C10 och följer med med ner till C11 när jag trycker på nytt spel.

Den här formeln =OM(C10="";"";OM(K9="F";M9;OM(K9="R";$E$5))) ligger i D10 och följer INTE med ner till D11 när jag trycker nytt spel, likadant med L och N kolumnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir exakt likadant om jag drar i nedre hörnet, formlerna följer bara med i C, H, I, J och M kolumnerna, formlerna med ett X ovanför rubrikerna följer inte med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder jag Arkiv->Klistra in special: Formler då följer alla formlerna med, så vad kan vara fel tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då förstår jag, rad 2 i tabellen är beroende av utfall i rad 1 så formlerna skiljer sig lite åt, får fundera lite på hur jag ska lösa det.

 

Du ska ha jättetack för alla svar jag fått.

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...