Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP B110e Photosmart strular


qpre1974
 Share

Rekommendera Poster

När jag startade skrivaren HP Photosvart B110e en dag fick jag ett meddelandet att bläckpatronerna var fel installerade eller felaktiga. Jag bytte till nya HP-patroner, drog ut sladden och startade om skrivaren om en minut. Jag fick dock samma felmeddelande igen och igen varje gång jag startade om skrivaren. Vad kan man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det går inte att skriva på skrivaren. Det här meddelandet dyker upp ganska tidigt efter starten. När jag använt HP Print and Scan Doctor så säger det bara att någonting är med bläckpatronerna. De är dock nya och originala från HP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ominstallationen hjälpte inte. Följande felmeddelande har hela tiden dykt upp vid start av skrivaren:

 

The above ink cartridge(s) appear to be missing or damaged. Refer to status screen on your computer for details.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LKolla på patroner sitter i ordenlitg.  Känns som kan röra sig något viss.  

Så hänt något vid patroner huvud

Det kan även vara torkad bläck .som sitter fast.   

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet jag att firmwareuppdateringen har gått till skrivaren och inte i datorn? Jag har kollat alla patroner, De sitter bra i sina fästen.

 

Såsom det ser ut just nu, hjäpte inte firmwareuppdateringen. Jag får samma felmeddelande hela tiden

The above ink cartridge(s) appear to be missing or damaged. Refer to status screen on your computer for details.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om före sätter att nätvärket skrivare! Wi-fi eller via nätvärket kabel ? 

Så har skrivare ip adress.   När skriver in i webbläsaren.   Så kommer till skrivaren webbsida.  Bland dessa menyer så finns.  Uppdaterar info 

 

Eller så har program datorn info ...lite info 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev qpre1974:

Såsom det ser ut just nu, hjäpte inte firmwareuppdateringen. Jag får samma felmeddelande hela tiden

The above ink cartridge(s) appear to be missing or damaged. Refer to status screen on your computer for details.

Enligt HP-sidan jag länkade till tyder det på hårdvaruproblem i skrivare och att man bör kontakta HP:s support för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...