Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söka med kameran i google


Ohn
 Share

Rekommendera Poster

Jag har Huawei P9 och i Google sökruta finns det en mikrofon symbol längst till höger till vänster om mikrofonsymbolen har jag tidigare även haft en kamerasymbol för kunna söka med hjälp av kameran i telefonen men nu är den borta. Hur får jag fram kamerasymbolen igen Vad jag förstår ska man kunna aktivera kameran i inställningar men där finns bara "mikrofon" Nån som vet hur jag får tillbaka kamerasymbolen i Googles sökruta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Thirteen:

Är det Google Bildsök du menar?

https://images.google.com/

När jag med webbläsaren i datorn går till den adressen får jag

image.png.22322652559df26b2770555708903438.png

När jag gör motsvarande med mobilen har jag bara symbolen för förstoringsglaset.

Kamerabehörigheten för appen (webbläsaren, som är samma som i datorn) är satt till "Endast när appen används" och något "tillåt alltid" finns inte att välja.

Väljer jag appen som heter Google eller appen som heter Lens kan jag söka med hjälp av kameran.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag söker är funktionen där man riktar kameralinsen mot ett föremål t.ex en blomma och trycker på kamerasymbolen i googlefältet och får svar från google vad det för blomma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

När du säger google så är frågan om du använder Google Chrome eller om du använder appen som hetter Google och ser ut som ett stort G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder den som heter Google. Har nu installerat appen Google Lens och med den får jag den funktion jag efterlyste, men det jag inte förstår varför det i G-fältet ibland dyker upp en kamerasymbol tillsammans med mikrofon symbolen och då med sammafunktion som Google Lens. Min frustation var att kamerasymbolen bara fanns i fältet vid enstaka tillfällen min förhoppning var att den skulle vara där permanent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Märkligt, Den finns hos mig hela tiden. Testa att avinstallera. Starta om telefonen och sedan installera om appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...