Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Okänd app-ikon


Hans  Peter
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Hans  Peter

image.png.cb0ad8c022aa4b89e7e439cf27b7421c.png

 

Den här har dykt upp på mitt aktivitetsfält efter dages uppdatering av Win 10. Den har ingen etikett, men innehåller nyheter.  Hur får jag bort den om jag inte vill ha den i fortsättningen?

Någon som vet?

/hans peter

image.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans  Peter

Tack, Cecilia. det var precis som du trodde. En widget som man kanske kan använda till något.  Jag blev bara så störd av att det dyker upp nya grejer utan förklaring. Jag var också på platsen där man kan åtgärda den, (högerklicka på tom plats på aktivitetsfältet), och spanade,  men var tydligen inte tillräckligt uppmärksam och missade den.

Tack för länken!

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Mina Windows 10 datorer visar inte sol/moln/regn ikonen utan en annan ikon (inringad med rött). Dessutom bara temperatur utan text. Ja, jag har inställningen "Visa ikon och text".

Min arbetsdator visar sol/moln/regn ikonen.

Har inte gjort några inställningar efter att "Nyheter och intressen" kom med en uppdatering. Finns någon inställning för att få korrekt ikon som på min arbetsdator?

445326274_Systraywork.jpg.9056fcfd4f8ac70d6fc3ab95f8020faa.jpg

 

459179200_SystrayW10.JPG.8c740e492f7c24baaf0e3b7c8dcf7e39.JPG

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon skillnad i inställningar när det gäller vilka Information cards som ska visas?

https://www.tenforums.com/tutorials/179492-add-remove-information-cards-news-interests-windows-10-a.html

Eller i vilken ordning som de visas i fönstret?

För det ser ju mest ut som att du inte har vädret som förstahands alternativ utan typ nyheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-08-15 19:07, skrev Cecilia:

Någon skillnad i inställningar när det gäller vilka Information cards som ska visas?

https://www.tenforums.com/tutorials/179492-add-remove-information-cards-news-interests-windows-10-a.html

Eller i vilken ordning som de visas i fönstret?

För det ser ju mest ut som att du inte har vädret som förstahands alternativ utan typ nyheter.

Tack, men jag kan inte hitta något om hur man ändrar ordning på vilka Informationskort som ska visas. Jag har valt att visa endast väder, de andra har jag stängt av. Just nu visas ikonen för nyheter och 18°C och inget annat. Klickar jag på Nyheter och intressen i meddelandefältet och öppnar, så ligger informationskortet för väder längst upp till höger. 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som den här appen lever ett eget liv. 😁

Har googlat och hittat fler som helt plötsligt fått kalenderikonen istället för väderikonen. Någon skrev att det är ett "known issue" från Microsofts sida.

 

I alla fall för mig har den kickat igång på alla 3 datorerna, men på min huvuddator försvinner väderikonen och ersätts med kalenderikonen emellanåt. Stänger då tillfälligt den avancerade Windows brandväggen och uppdaterar flödet. Då kommer väderikonen oftast tillbaka.

Kan ha att göra med att jag behöver skapa en regel för att tillåta utgående trafik för Nyheter och intressen. Men var kan jag hitta .exe filen som används för att uppdatera det som finns i Nyheter och intressen?

Ser inget under Program (x86), Program Files eller någon annanstans.

Antar att Nyheter och intressen inte är ett program som andra installerade program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...