Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlösa hörlurar


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

18 minuter sedan, skrev Cecilia:

Räcker det med att datorn bara klarar av en timme på batteridrift?

Nja det är gränsfall minst 1,5 timmar är önskvärt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlänger tiden gör man genom att byta det stora batteriet i datorn men om datorn är 10 år gammal kan det vara svårt att hitta ett nytt batteri och kostnaden kanske inte går att motivera för en så gammal dator.

 

Så om du inte vill byta batteri får det bli en helt annan lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-06-06 16:35, skrev Torparen:

Har två datorer till ena datorn (x1? har jag ett par trådlös hörlurar anslutna. När jag nu försöket ansluta hörlurarna till dator 2 på samma sätt som x1 så är det tji. Är det någon som har ett tips på en annan anslutning än den normala. (Bluetooth)

Du fick ett tips från @Monshi som skrev följande till dig

 

2021-06-06 21:48, skrev Monshi:

Blåtandsenheter kan oftast hålla 2-3 enheter i minnet, minnas dem och koppla upp sig om ingen annan redan har deras uppkoppling.

Min egen markering i citatet ovan.

 

Du skrev sedan som svar till @Monshi

 

2021-06-07 14:16, skrev Torparen:

Dator X1 är ansluten Inställningar-enheter, kan jag finna igen "anslutningar inställningar?

Jag tolkar det som att dina trådlösa hörlurar är anslutna till Dator X1 utifrån vad du skrivit. Nu försöker du ansluta samma trådlösa hörlurar till dator nummer 2, men misslyckas.

 

Har du kollat att du kopplat från dina hörlurar från dator X1 innan du försöker ansluta dem till dator 2 ? Jag är ingen expert på trådlösa hörlurar, men om de redan är anslutna till dator X1, då är det nog inget som är fel för att det inte går att ansluta dem till dator 2.

 

Föreslår att du kollar om de redan är anslutna till dator X1 och om de är det, koppla från dem innan du provar att ansluta dem till dator 2.

 

2021-06-11 11:25, skrev Torparen:

Nu fattar jag ej vad du (Micke) menar, det är samma lurar.

Berätta gärna vad du har för märke på dina lurar, då det underlättar om personer ska kunna hjälpa dig med att söka fram instruktioner till dina hörlurar.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Automan:

Du fick ett tips från @Monshi som skrev följande till dig

 

Min egen markering i citatet ovan.

 

Du skrev sedan som svar till @Monshi

 

Jag tolkar det som att dina trådlösa hörlurar är anslutna till Dator X1 utifrån vad du skrivit. Nu försöker du ansluta samma trådlösa hörlurar till dator nummer 2, men misslyckas.

 

Har du kollat att du kopplat från dina hörlurar från dator X1 innan du försöker ansluta dem till dator 2 ? Jag är ingen expert på trådlösa hörlurar, men om de redan är anslutna till dator X1, då är det nog inget som är fel för att det inte går att ansluta dem till dator 2.

 

Föreslår att du kollar om de redan är anslutna till dator X1 och om de är det, koppla från dem innan du provar att ansluta dem till dator 2.

 

Berätta gärna vad du har för märke på dina lurar, då det underlättar om personer ska kunna hjälpa dig med att söka fram instruktioner till dina hörlurar.

 

 

2 timmar sedan, skrev Automan:

Du fick ett tips från @Monshi som skrev följande till dig

 

Min egen markering i citatet ovan.

 

Du skrev sedan som svar till @Monshi

 

Jag tolkar det som att dina trådlösa hörlurar är anslutna till Dator X1 utifrån vad du skrivit. Nu försöker du ansluta samma trådlösa hörlurar till dator nummer 2, men misslyckas.

 

Har du kollat att du kopplat från dina hörlurar från dator X1 innan du försöker ansluta dem till dator 2 ? Jag är ingen expert på trådlösa hörlurar, men om de redan är anslutna till dator X1, då är det nog inget som är fel för att det inte går att ansluta dem till dator 2.

 

Föreslår att du kollar om de redan är anslutna till dator X1 och om de är det, koppla från dem innan du provar att ansluta dem till dator 2.

 

Berätta gärna vad du har för märke på dina lurar, då det underlättar om personer ska kunna hjälpa dig med att söka fram instruktioner till dina hörlurar.

 

+Jag tar paus någon dag tack så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På mina lurar (nu vet jag inte modell på de som denna tråd handlar om) startas sök efter ny enhet om man håller inne av/på knappen i tre-fyra sekunder vid start av hörlurarna.

Kanske samma här en utan ett svar på frågan "vilka hörlurar är det vi pratar om" kan jag inte säga mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-06-13 16:48, skrev Torparen:

Att ansluta trådlösa hörlurar till aktuell dator är uteslutet, Nu handlar det om hur länge ja kan köra datorn utan nätanslutning, detta ha jag och  Cecilia brevväxlat om. här i forumet

Nu är allt ok datorn behövde uppdateras. Nu kan lägga ämnet i källaren

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, skrev Monshi:

vad handlar tråden om? din dator eller dina hörlurar?

 

Vet ej var felet ligger, har tidigare gjort beskrivning av problemet. Nu är problemet löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...