Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Man behöver tydligen inte vara under 25 år för att inte kunna göra adekvata konsekvensanalyser innan man ger sig in på någonting


Hakinger
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Efter att jag klantat mig med mitt duntäcke så var det dags för nästa klantighet.
På jobbet fick jag den briljanta idén att blåsa rent hålen för laddning och högtalarna, och tydligen mikrofonen, på min iPhone med tryckluft då jag såg vad som samlats där. Ni vet såna som man använder i industrin. Jag använde inte fullt blås dock utan små stötar. Efter det slutade min sömnapp, som registrerar rörelser och snarkningar via mikrofonen, att registrera rörelser och snarkningar. Provade även med en annan sömnapp för att utesluta att det var appen som var problemet.
Tydligen har jag inte förstört mikrofonen helt då folk jag pratar med i mobilen inte upplever att den har sämre ljud. Men när jag pratar i appen "inspelningar" så märker jag att jag behöver höja rösten mer och tala närmare för annars blir det för lågt ljud, jämfört med tidigare inspelningar jag gjort. Misstänker att jag lyckats förstöra nåt membran eller nåt.

Redigerad av Hakinger
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Hakinger changed the title to Man behöver tydligen inte vara under 25 år för att inte kunna göra adekvata konsekvensanalyser innan man ger sig in på någonting
Postad (redigerade)

Tack för info!
Jag har en iPhone 11. Tydligen har den 3 mikrofoner, en på framsidan vid kameran, en på baksidan för dess kamera och en i botten. Tror jag.. när jag kollar på specifikationerna hos Apple säger den inte exakt hur många men nämner "microphones" i botten, i plural alltså. Men andra sajter säger 3.

De två kameramikrofonerna fungerar som de ska konstaterar jag vid test. Då det är huvudmikrofonen i botten som är skadad är det lite intressant att mikrofonen fungerar vid mobilsamtal men sämre när man använder inspelningsappen eller sov-appen. När jag kollar runt ser jag att det kostar kring 1200 att byta ut mikrofonen. Jag behöver inte sov-appen och röstinspelningar gör jag aldrig så det får nog vara som det är tills jag behöver den delen av mikrofonen, eller om det är flera i botten - den mikrofonen som är sönder..

 

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...