Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Default-skrivare kommer inte fram


qpre1974
 Share

Rekommendera Poster

Jag har tre skrivare och har satt en skrivare som default-skrivare. Men när jag ska skriva ut någonting får jag inte fram denna skrivare utan den som jag använt senast. Hur många gånger än jag satt i Inställningar inställningen som default-skrivare så kommer det fram en annan skrivare. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tag bort markeringen "Låt Windows hantera min standardskrivare" om den är i-kryssad. Se bilaga.

snip_20210527130350.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-05-27 11:36, skrev qpre1974:

Men när jag ska skriva ut någonting får jag inte fram denna skrivare utan den som jag använt senast.

Vilket eller vilka program är det du skriver ut från?

2021-05-27 11:36, skrev qpre1974:

har satt en skrivare som default-skrivare

Var sätter du den som standardskrivare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar dessvärre vara så, den sist valda skrivaren ligger kvar så länge man skriver ut från samma program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-05-27 11:36, skrev qpre1974:

Jag har tre skrivare och har satt en skrivare som default-skrivare. Men när jag ska skriva ut någonting får jag inte fram denna skrivare utan den som jag använt senast. Hur många gånger än jag satt i Inställningar inställningen som default-skrivare så kommer det fram en annan skrivare. Vad göra?

Om du går in på Enheter och Skrivare, vad ser du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser alla tre skrivare varav den som jag försöker skriva med är satt som standardskrivare. Jag har satt den som standardskrivare under Windows Inställningar för skrivare och mus samt Bluetooth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösningen:

Jag avinstallerade den 2:a och 3:e skrivaren och skrev sedan ut med standardskrivaren. Sedan installerade jag om 2:a och 3:e skrivaren. När jag sedan klickade på Skriv ut, när Word-filen var öppen, hade jag 1:a skrivaren som föreslagen skrivare. Samma gällde pdf-filer. Det verkar som bgjo framförde att när man första gången skriver ut, den första skrivaren man utför utskrivningen med, behålls som standardskrivare.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...