Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Diskussion kring information på profilsidan


Cecilia
 Share

Rekommendera Poster

Forumet har en del problem med spam på profilsidan och moderatorgruppen har därför som förslag att fälten Hemsida och fliken Om mig tas bort eftersom de ofta används för att lägga in spamlänkar och ren reklam.

 

Hur ställer ni andra er till detta?

Är det någon som tycker det är viktigt att det fältet respektive fliken finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är viktigt att profilsidan får finnas kvar. Varför ska alla behöva lida för att några få lägger in reklam och spam i sin profil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, naturligtvis ska profilsidan i sig finnas kvar utan det gäller endast fältet Hemsida och fliken Om mig som finns på profilsidan. Anledningen till att vi önskar ta bort de två sakerna är att det är svårt att upptäcka spam där eftersom det inte finns något sätt att få reda på det, till skillnad från inlägg med spam som går att upptäcka genom att hålla koll på vilka inlägg som skrivs.  Vi har ibland av en slump upptäckt reklamtext och länkar som har funnits på en persons Om mig under lång tid och det är ju inte meningen att en person eller ett företag ska tjäna pengar genom att lägga in reklam på Eforum (förutom IDG).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo jag såg just att jag hade missuppfattat. Ta du bara bort Hemsida och Om mig där! Vill man berätta om sig själv kan man ju ta det i någon tråd.

P.S.

De här två senaste inläggen syntes inte när jag läste tråden utan att vara inloggad. Skumt :ph34r:

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Kontaktinformation inkluderat?

Jag kan inte editera där och vill väldigt gärna att det tas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Har inte någon åsikt annat än att det är bra om möjligheter till SPAM och reklam minskar. Har dock (såvitt jag vet) inte drabbats av något sådant

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, skrev Avicii:

Är Kontaktinformation inkluderat?

Jag kan inte editera där och vill väldigt gärna att det tas bort.

Är det så att du saknar knappen Redigera profil på sidan https://eforum.idg.se/profile/9397-avicii/ (till höger om och lite ovanför din avatar), knappen fungerar inte, det går inte att ändra eller det går inte att spara ändringarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Cecilia:

Är det så att du saknar knappen Redigera profil på sidan https://eforum.idg.se/profile/9397-avicii/ (till höger om och lite ovanför din avatar), knappen fungerar inte, det går inte att ändra eller det går inte att spara ändringarna?

Hittade den till slut. Det jag ser under Kontaktinformation "Linkedin:N/A" på min profilsida, finns inte då jag klickar på Redigera profil. Fältet Linkedin finns inte där. Det är Linkedin: N/A jag vill ta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

förslag att fälten Hemsida och fliken Om mig tas bort eftersom de ofta används för att lägga in spamlänkar och ren reklam.

 

Är det någon som tycker det är viktigt att det fältet respektive fliken finns kvar.

Tuta och kör från mig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev Avicii:

Hittade den till slut. Det jag ser under Kontaktinformation "Linkedin:N/A" på min profilsida, finns inte då jag klickar på Redigera profil. Fältet Linkedin finns inte där. Det är Linkedin: N/A jag vill ta bort.

Det är nog ett fält som har inaktiverats vid något tillfälle och då försvann möjligheten för dig att redigera det. Men nu har jag tagit bort det.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv är inte så intresserad av vad andra medlemmar gör utanför detta forum, så för min del kan de tas bort. "om mig" kan i och för sig vara intressant nån gång om någon är intresserad av att dela med sig om sig själv i text, men det betyder ju inte att man behöver några länkar där.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju som det överlag inte gör något om dessa tas bort, så länge vi ha regel om reklam, så är det ju värt om det inte går att "gömma" undan.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...