Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få bort ett avslutande blanksteg


Markus79
 Share

Rekommendera Poster

Hur får jag bort ett blanksteg som har smugit sig in? Blanksteget hamnar som avslutning på artikelnumret MAR4264678 i näst sita kolumnen och det  härstammar från det ursprungliga artikelnumret 4264678 i första kolumnen. Tog ett tag innan jag hittade vad som gjorde att jag inte kunde läsa in filen i vårt system :)

Har försökt med funktionen RENSA men får inte bort det ändå. Några tips? 

 

Art   Lev Benämn Antal    
4264678  7622201464011  MONDELÉZ SVERIGE AB - SNACKS  MARABOU BLACK SALTLAKRITS 100G  2krt  MAR4264678  2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ser ut såhär. Caset från början var att ändra ett artikelnr från en leverantör till ett artikelnr som vi kan använda.

=SAMMANFOGA(OM(ÄRTAL(SÖK("BUBS";C2));"BUB";"");OM(ÄRTAL(SÖK("Clean drink";C2));"CLE";"");OM(ÄRTAL(SÖK("Mondeléz sverige ab - snacks";C2));"MAR";"");OM(ÄRTAL(SÖK("CANDY PEOPLE";C2));"CAP";"");OM(ÄRTAL(SÖK("Saturnus";C2));"SAT";"");A2)

 

Tänkte att det gick att rensa kolumn A från blanksteg innan jag kör sammanfoga men fick inte till det.

Testade även att kopiera näst sista kolumnen och klistra in som värde och sen rensa men det gick inte heller. Så något gör jag fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades faktiskt hitta "Ersätt" under "Sök och Markera" som löste hela problemet. 

Så nu funkar faktiskt allt som det var tänkt. Fantastiskt!

Tack för all hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...