Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Alla pågående överföringar avbryts med den här åtgärden"


Tomas E
 Share

Go to solution Solved by mbgtmari,

Rekommendera Poster

När jag skulle stänga av datorn med alt-F4 så råkade jag nog komma åt nån annan tangent. Fick meddelandet "Alla pågående överföringar avbryts med den här åtgärden". Vad avses och vilka tangenter kom jag åt? Har sökt på frasen men hittar inte hela, bara "Alla pågående överföringar avbryts", och det har tydligen nånting med Windows update att göra. Hade med största säkerhet inte fått nån uppdatering att installera. I så fall skulle det ha stått "Uppdatera och stäng av" sen, när jag tryckte på rätt tangenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tryckte på någonting annat innan du tryckte på alt-F4? Eller skedde det samtidigt?
Jag tänker som så att det där "uppdatera och stäng av" kommer väl inte förrän det är färdignedladdat och klart att installera, den har ju inget att installera innan dess. Så det är mycket möjligt att det var en updatering som höll på att laddas ner och Windows varnar för det tänker jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
Postad (redigerade)

Kan det handla om det här?

https://www.trishtech.com/2019/12/why-windows-10-shows-message-this-will-cancel-all-transfers-in-progress/
I suddenly saw a small strange message box with a title “This will cancel all transfers in progress” and with a confirmation message “Are you sure you want to cancel the transfers?”

Se i den artikeln rubriken How can I avoid this message in future?
Där står: Detta verkar hända när du använder den klassiska Alt+F4 avstängningen så om du inte vill se det meddelandet bör du stänga av datorn genom Start-menyn i Windows 10 istället.

1247136942_StartStngav.png.438fff752115721783012c523b9067aa.png

Så stänger jag själv alltid av datorn.

 

Alltså när jag klickar på Av/på knappen kan jag välja Strömsparläge, Stäng av,

138214831_StngavW10.png.1c14a320a7fefbee4881a25fdf79689d.png

eller Starta om och väljer då Stäng av.

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, skrev Hakinger:

Så det är mycket möjligt att det var en updatering som höll på att laddas ner och Windows varnar för det tänker jag.

 

Jag hade också den tanken, men då borde jag ha fått "Uppdatera och stäng av" när jag provade igen efter nån minut, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Ja, det tror jag. 👍

Det är mycket möjligt att jag tömde papperskorgen precis innan. Dess innehåll lagras av någon anledning (inte mig emot heller) på Data (D:). Den enheten är en HDD som, om den varit i vila, måste gå igång först. Papperskorgen höll troligen på att tömmas när jag skulle stänga av. Den tanken slog mig också, när jag funderade på orsaken till meddelandet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...