Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Facebookflödet tar stopp i Firefox.


Hakinger
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Senaste dagarna har det uppkommit ett problem i Firefox och Facebook som jag inte vet vad det beror på. När man sitter och scrollar i facebookflödet så tar det stopp helt plötsligt efter ett tag. De två sista posterna längst ner på sidan är tomma och så går det inte att komma längre i scrollningen. enda som hjälper är att ladda om sidan.
Jag har provat med att gå till inställningar och rensa historiken och cache, men det verkar inte hjälpa. Har förövrigt att historiken ska rensas varje gång webläsaren stängs. När jag rensar manuellt är cache inte så stor, mellan 100-200Mb endast så det kan knappast vara att det är för fullt?

Eftersom problemet uppstått plötsligt och till synes från ingenstans tänkte jag att det skett nån slags uppdatering. Enda uppdateringen jag haft senaste veckan är "Tree style tab" som gör att jag bl.a. kan ha flikarna där jag vill. Men det känns inte som den skulle vara orsaken. Hjälper inte att avaktivera den.
Kan det vara facebook i sig som är problemet snarare än webläsaren? De uppdaterar ju koden titt som tätt. Ingen annan som stött på problemet? Finns det nåt mer jag kan prova annars?

Så här ser det ut när det tar stopp. De två sista posterna i flödet är tomma:

111972182_Screenshot_2021-05-13(1)Facebook.thumb.png.06b1f35541c271a4f5686e29e85526a9.png

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
6 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Inget som hänt nu men här finns en lösning 2019

https://support.mozilla.org/nl/questions/1260308

Det pratas om flash där, jag har mig veterligen inte haft flash installerat på många år. Inte har den installerats nu heller (om den nu inte kan vara installerad utan att den syns i plugins? och utan att jag själv gjort det medvetet?)
Provade nu köra utan några som helst tillägg, använde "privat" läge och det blir samma sak efter ett tag. 10Mb i cachen.
Och som sagt så har jag aldrig haft detta problem förut i Firefox. Eller jo, i Brave i mobilen (använder alltså inte facebooks app) där det sker då och då.
Nåja, vill inte använda chrome om det nu skulle vara Firefox i sig som är problemet. Så viktigt är inte Facebook. Kanske lika bra att flödet tar slut, man fastnar ju lätt på FB :)

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering på problemet. Idag när jag scrollade som jag brukar noterar jag att problemet har försvunnit lika plötsligt som det uppkommit utan att jag gjort någonting.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...