Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur farligt är det?


Internetanvändare
 Share

Rekommendera Poster

Internetanvändare
Postad (redigerade)

Så för ett par månader sedan var jag dum nog att klicka på en av länkarna i en av instagrambotsens bio. Jag stängde sajten så snart den öppnades (det var på min telefon så den öppnades inte i en webbläsare) och jag gjorde inte något annat. Jag har ingen vpn och jag har inte gjort någonting sedan jag klickade på länken. Jag ville bara veta vilken information boten kunde ha fått från klicket. Jag är väldigt intresserad om boten har min IP-adress eller e-postadress. Jag har verkligen varit rädd och jag nästan gråtit när jag tänker på vad jag har gjort.

 

Redigerad av Cecilia
Tagit bort kodrutan runt texten så det går att läsa. /Cecilia, moderator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din IP-adress lämnar du ut till varenda webbplats du besöker och den kan man ju sällan använda till något skadligt. Låter inte sannolikt att din mejladress har kommit på avvägar på grund av det som hände. Har du börjat få mycket mer spam än tidigare?

 

Jag skulle tro att du har oroat dig alldeles i onödan.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internetanvändare
Just nu, skrev Cecilia:

Din IP-adress lämnar du ut till varenda webbplats du besöker och den kan man ju sällan använda till något skadligt. Låter inte sannolikt att din mejladress har kommit på avvägar på grund av det som hände. Har du börjat få mycket mer spam än tidigare?

 

Jag skulle tro att du har oroat dig alldeles i onödan.

Nej, jag har inte fått mer spam än tidigare. Tack så mycket för svar! Jag är så lättad att jag inte har något att oroa mig för. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...