Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Buggar i forumversionen installerad 5 maj 2021

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Med tanke på hur svenskan såg ut i betan känner jag mig skeptisk till Invisions översättningsförmåga. "Cecilia pinned this ämne" blir ordagrant "Cecilia nålade fast detta ämne" men jag tycker det kan uttryckas kortare: Ämnet fastnålat av Cecilia.

P.S. Cecilia, du skrev: "Så vitt jag förstår har väl inte Invision ens börjat försöka ändra det som vi har klagat på" och ett exempel på en enkel förändring, som inte gjorts,  är att byta ut stor bokstav till liten. Det står fortfarande Senaste som Tittar till höger om ett ämne.

Redigerad av mbgtmari
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 84
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• Cecilia

24

• Mikael63

21

• Laso

11

• mbgtmari

9

Mest aktiva i detta ämne

Populära inlägg

Jag håller med om att det var en bra funktion men det var nog så att i kanske 90 % av alla fallen så var det en moderator som gjorde markeringen.

Created = Startad Bra Top Posters In This Topic = Mest aktiva i detta ämne Bra (Postat mest i detta ämne, tänkte jag själv föreslå först.) Popular days = Populära dagar Någon annan

Jag håller med dig Cecilia. Jag tycker inte heller om ordet "författare" i detta sammanhang. Jag förordar Trådstartare eller Trådskapare. Det är mer likt andra språks motsvarighet än Ämnesskapare. Jag

Uppladdade bilder

46 minuter sedan, skrev mbgtmari:

"Cecilia pinned this ämne" blir ordagrant "Cecilia nålade fast detta ämne" men jag tycker det kan uttryckas kortare: Ämnet fastnålat av Cecilia.

När jag gör det så står det bara "Nåla" i menyn så för mig så duger "Cecilia nålade ämnet" bra.

• Gilla 1
Länk till inlägg

Ju kortare desto bättre och "fast" kan förstås uteslutas. Utmärkt förslag!

• Tack 1
Länk till inlägg

Det är tragiskt att kunniga personer får nytt jobb, och helt andra som inte ser verkligen ska "fixa" allt som anmälts till förändring, det är tragiskt, det tar för lång tid, och kanske inte alls blir till det bättre.

• Gilla 1
Länk till inlägg

Ja, det blir som förra gången. Och gången innan.. och innan dess.. osv.

Det fixas bara till en viss del, sedan händer inget mer.

Extra sorgligt när det gäller ett forum som detta, med inriktning på datorer, teknik osv..

Jag hade troligen varit arbetslös om jag hade skött mitt jobb på motsvarande sätt...

Länk till inlägg
2021-05-05 17:50, skrev Cecilia:

Gissningsvis är det antal inlägg som har markerats som "Bästa svar/lösning" och i så fall "Medlemmens antal Bästa svar".

2021-05-05 17:50, skrev Cecilia:

Men tidigare kunde trådskaparen och moderatorer markera vilket inlägg som var lösningen, enligt hjälptexten där är det bara moderatorer nu så det kanske inte är samma funktion.

Tillägg:

Det är rätt inställning ovan och det går att välja att även trådskaparen kan markera inlägg som lösta.

Apropå att Member's solved count ännu inte har översatts föreslår jag i stället för Cecilias förslag "Medlemmens antal Bästa svar" kort och gott: Bästa svar. (Att det 1. handlar om medlemmen 2. är ett antal, säger sig självt.)

Är det verkligen så svårt att ändra på detta, Communitychefen?

De få nya förändringar som kommit kan väl inte vara så svåra att leta upp och ändra till korrekt svenska, i stället för en blandning av svenska och engelska, för den uppgiften har väl inte getts till någon Invision-person som använder sig av Google translate? Förr i tiden när det aldrig hände något brukade Cecilia få befogenheter att ändra och då blev saker rättade.

• Gilla 2
Länk till inlägg
2021-05-07 21:25, skrev Laso:

Kan inte få  "Markera webbplatsen som läst" att fungera, varken uppe eller längst ner på sidan!?

Nu verkar denna funktion fungera som den gjort tidigare, tack :thumbsup:.

• Tack 1
Länk till inlägg
2021-05-11 08:17, skrev Automan:

När man för muspekaren över antalet lösta ärenden får man upp följande:

image.png.84df954f26abe9f979b324657211e339.png

Är inte översatt till svenska

Detta ser ut att vara åtgärdat nu

image.png.10f8368f37ecf197d8c886080a1e682f.png

• Tack 1
Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...