Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Motorola Moto G 5G Plus


TerMinator
 Share

Rekommendera Poster

TerMinator

Hej

 

Jag har en Motorola Moto G 5G Plus mobiltelefon som är bara 3 månader gammal. Till den har jag anslutit ett Deltaco bluetooth tangentbord och allt funkade perfekt med Android 10 som var förinstallerad vid köpet. För bara några veckor sen fick jag en notis i mobilen att ladda ner Android 11 vilket jag gjorde. Alla tangenter som ASDFJKL etc funkar fortfarande på svenska men nu har @ tecknet slutat fungera helt och tangenterna Å, Ä, Ö ger konstiga engelska tecken. Vad kan ha hänt....har kollat mobilens inställningar flera gånger och tom laddat ner appen external keyboard helper men problemet kvarstår fortfarande. Måste jag köpa nytt blutooth tangentbord som stödjer Android 11?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TerMinator

Hej

 

Jag har frågat Kjell om hjälp men dom kunde inte heller hitta felet och språklayouten är ändrad till svenska. Jag har även frågat elgiganten om hjälp men dom hittade inget heller men dom trodde att det fanns en bugg i Android 11 som spärrade externa tangentbord vilket jag tycker låter väldigt märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt denna fråga så ska du möjligtvis kunna trycka Ctrl+Mellanslag för att byta språk på bluetooth tangentbord. Alternativt, inställningar, inmatning och där välja ditt bluetooth tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TerMinator
Postad (redigerade)

Hej

 

Det verkar inte funka heller.

Jag kan scrolla upp/ner på mobilen med blutoothtangentbordets piltangenter, alla bokstäver funkar på svenska layouten utom @ tecknet och Å, Ä och Ö som ger engelska tecken och @ tecknet funkar inte alls bara siffran 2....blir galen på detta felet.

 

Redigerad av TerMinator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TerMinator

Jag har kontaktat Deltaco och dom tipsade om att ladda ner appen external keyboard helper vilket jag gjort men fortfarande samma bekymmer.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright, jag gjorde så här, på min android 11 telefon så anslöt jag ett USB-tangentbord, för jag hittade inte mitt Bluetooth dito, Swift key sa att ett nytt tangentbord upptäckts, klicka för inställningar.

 

Jag gjorde inga inställningar och det blev engelsk layout, i Swift key så finns det en länk som heter Android-inställningar, jag klickade på den och  hamnade i Inställningar, allmän hantering, fysiskt tangentbord, där låg tangentbordet (två gånger) i en lista och jag kunde välja språklayout.

 

Har du tittat under Allmän hantering i inställningar för att se om det finns något val rörande ditt Bluetooth tangentbord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...