Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

#Division/0!

Rekommendera Poster

Millamallan

Hej!

jag får några #Division/0! eftersom jag inte har något värde. Vill inte skapa en om-formel då det är en massa annat att ta hänsyn till. Undrar dock om det skulle gå att få bort dem på något annat vis.

tack på förhand!

/M

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

https://support.microsoft.com/sv-se/office/dölja-felvärden-och-felindikationer-i-en-cell-d171b96e-8fb4-4863-a1ba-b64557474439

Citat

Dölja felvärden genom att göra texten vit

Använd följande procedur för att formatera celler som innehåller fel så att texten i de cellerna visas med vitt teckensnitt. Det gör att feltexten i dessa celler är virtuellt osynlig.

1. Markera cellområdet som innehåller felvärdet.

2. Gå till fliken Start i gruppen Format och klicka på pilen bredvid Villkorsstyrd formatering och sedan på Hantera regler.
    Dialogrutan Regelhanteraren för villkorsstyrd formatering visas.

3. Klicka på Ny regel.
    Dialogrutan Ny formateringsregel visas.

4. Klicka på Formatera endast celler som innehåller under Välj en regeltyp.

5. Välj Fel i listan Formatera endast celler med under Redigera regelbeskrivning.

6. Klicka på Format och sedan på fliken Tecken.

7. Klicka på pilen för att öppna listan Färg och välj den vita färgenunder Temafärger.

i Punkt 5 skall det stå "Välj felvärden i listan Formatera endast celler med" (den vänstraste rutan där det står "cellvärden")

Länk till inlägg
Millamallan

Hej, går det att få den till 0 i stället?  Det skulle nämligen vara så att någon fyller i ett värde efter att jag delat ut den.

Länk till inlägg

Nej. bara om du använder omfel() och det ville du ju inte. Kolla länken i föregående. Där täcker Microsoft de flesta trix man kan använda.

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...