Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gmail vill ha personnummer

Rekommendera Poster

Socket 775

Hej. Senaste veckan har det dykt upp en ruta när jag skall logga in på Gmail.Det står att jag måste ange mitt personnummer?

Någon som vet om detta är legitimt?

Sven

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det chans att du kan ta en skärmbild på meddelandet och klistra in här? Utan personnummer naturligtvis.

Länk till inlägg
Socket 775

Skall försöka nästa gång rutan dyker upp. Den ser ut som en vanlig inloggningsruta men med en gul varningstriangel uppe till höger.

Länk till inlägg
1 timme sedan, skrev Socket 775:

Hej. Senaste veckan har det dykt upp en ruta när jag skall logga in på Gmail.Det står att jag måste ange mitt personnummer?

Sven

Ja, men inte personnummer utan födelsetid, år , månad dag.

• Gilla 1
Länk till inlägg
2 timmar sedan, skrev Socket 775:

Det står att jag måste ange mitt personnummer?

Nej, det är inte legitimt. Det är när jag loggar in på min internetbank som jag uppger mitt personnummer. Varningstriangeln är alltså befogad.

Jag behöver aldrig ange mitt födelsedatum när jag loggar in på Gmail. Däremot fyllde jag i min födelsedag, dvs ej personnumret, under rubriken Personliga uppgifter i Kontouppgifter när jag skaffade ett Gmailkonto för inte så länge sen. Dessa uppgifter valde jag att göra privata, dvs så ingen annan än jag själv skulle ha tillgång till dem.

• Gilla 2
Länk till inlägg
Socket 775
Postad (redigerade)

Nu har jag lagt till födelsedatum på Gmail...så får vi se om rutan jag pratade om försvinner.Har inte fått upp rutan sen 26/4,så det hela verkar okej nu.

Tack för hjälpen.

Redigerad av Socket 775
Kompliterande uppgifter.
Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...