Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows uppdate


karlp
 Share

Rekommendera Poster

Har nu försökt göra en uppdatering på KB5001330 och på KB5001391

Båda ger svaret Installerades inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turbopump.
Postad (redigerade)

Det verkar vara något ”knas” med ditt windows. Man kan göra en ”reparationsinstallation” av windows över det gamla. E.v. korrupta filer och inställningar rättas till samtidigt som man behåller sina personliga filer och appar. Man behöver ha minst 10 GB fritt på windowsdisken men installation gör en koll innan om det finns tillräckligt utrymme.

Helst ska man göra en backup på sin nuvarande installation i fall reparationsinstallationen skulle misslyckas. Jag rekommenderar att man skriver ut instruktionen innan man börjar för datorn kan inte användas under installationen.

1. Ladda hem media creation tool. Välj ”ladda ner verktyget nu”.

      Ladda ned Windows 10 (microsoft.com)

2. Klicka igång filen ”MediaCreationTool20H2”.

 

3. Acceptera licensvillkoren.

 

4. Välj ”uppgradera den här datorn nu”. Klicka ”nästa”.

 

5. Datorn laddar ner windows 10. Tar en stund.

 

6. Acceptera licensvillkoren igen.

 

7. Datorn hämtar uppdateringar och kontrollerar utrymmet.

 

8. Klar att installera. Det ska vara ibockat ”installera windows 10 ochbehåll personliga filer och appar” . Om så är fallet klicka ”installera”.

 

9. Datorn visar en blå skärm med texten ”installerar windows 10” och räknar upp procent

      som har slutförts. Datorn startas om flera gånger och det tar lång tid men man får avvakta tills det är klart.

 

10. När det är klart och windows startar provar man att uppdatera datorn. Om det fungerar har

      det lyckats och man kan göra en diskrensning som administratör  för att rensa bort

      rester av den tidigare installationen.

Redigerad av Turbopump.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett STORT tack, speciellt till Cecillia och Turbopump.

För ert stora engagemang och lösningsförslag , men jag måste nog samla lite kraft

innan jag vågar pröva senaste lösningen. är ju inte speciellt bra på detta, så ett

feltryck kanske ställer till det i hela datorn / Kalle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turbopump.

Jag har "testkört" det på tre olika datorer och det har fungerat som avsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...