Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Corel Video Studio Pro 2021 fungerar ej som det ska. Problem

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har precis installerat Corel Video Studio Pro 2021 på min nya dator men har problem med skärm inspelningen i full skärmläge.

Nya datorn har Windows 10 64 bitars ASUS gaming dator med hög prestanda.

När jag spelat in en stund i helskärmsläge och går in i Corel programmet ser det bara ut som en stillbild på hela tidsfrekvensen när jag har tryckt på play knappen.

Markören rör sig under inspelningstiden men bilden är fryst i ett läge. Som en still bild.

Jag provade senare att spela in i Windows läge och inte i helskärm då fungerade det men då såg jag att resultatet inte var lika l"agg fri" eller "smooth"

Vet inte om det har med att Corel spelar in i max 30 bildrutor per sekund och min flygsimulator ligger på nästan 100 rutor per sekund.

Jag har försökt hitta några inställningar eller information i hjälp för att lösa problemet men hittar inget.

Jag har nästan inget installerat i datorn utan den är ganska ren.

På min gamla dator med Windows 7 64 bitars har jag inga som helst problem med tidigare version av Corel Video Studio med att spela in i fullskärms läge.

Jag  kan inte förstå varför det inte ska fungera på nya datorn. Det verkar nästan som om "Screen capture" hamnar under eller bakom fullskärmen av spelet.

Känns lite onödigt att skaffa ett till program för att kunna spela in i helskärm läge och sedan editera i Corel programmet.

Tacksam för hjälp.

Alf

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej polken!

Tack för tipsen och ska kolla det och jag kände inte till den funktionen.

Mvh!

Alf

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...