Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gmailapp i mobilen


kiwi01
 Share

Rekommendera Poster

I Gmailappen i mobilen finns en funktion som gör att man med en svepande rörelse kan slänga ett mail. Dvs, det räcker att man slinter på fingret lite eller drar lite snett så försvinner mailet. Det hände min vän senast igår; inte så lyckat när det var flygbiljetten som försvann.

Jag fick själv erbjudande om motsvarande funktion för kanske ett halvår sedan men tackade nej.
Om han har valt det är det i så fall omedvetet. Det har hänt flera ”olyckor”.

Hur gör man för att få tillbaka den normala funktionen, dvs att man aktivt trycker på papperskorgen/delit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

men ligger inte de raderade mailen kvar i papperskorgen i 30 dagar och då kan man ju flytta tillbaka dem till inkorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller installera Spark. Var ett tag sedan jag använde gmail-appen, när deras Inbox-app försvann gick jag över till Spark.

 

Där finns en "undo" som poppar upp i  några sekunder efter radering (flytt till trash).

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monshi och Mikael63, Ni menar att han ska skippa gmail och välja ett annat, eller???

Kanske det. Nu gäller det först att få hem honom från västafrika där han befinner sig. 
Det har varit så mycket strul med hans returbiljett pga en ombokning. Som tur är skickades den (som nu sägs vara slutgiltig) till mig också så jag vidarebefordrade den till honom som han fick hjälp med att skriva ut.  Hoppas det inte kommer någon ändring i sista stund. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev kiwi01:

Ni menar att han ska skippa gmail och välja ett annat, eller???

Inte skippa Gmail som e-postleverantör utan skippa appen som heter Gmail.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna
6 timmar sedan, skrev Mikael63:

Inte skippa Gmail som e-postleverantör utan skippa appen som heter Gmail.

Varför skippa appen? Det var ju han som raderade och jag antar att det går att återfå mailet inom 30 dagar. Han borde bara behöva gå in i PAPPERSKORGEN och leta rätt på sitt mail,.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant. Jag hakade på @Laso om en viss funktion bara.

Sedan ville Ts ha förtydligande.

Grundproblemet kvarstår ju såklart.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev Mikael63:

Sant. Jag hakade på @Laso om en viss funktion bara.

Sedan ville Ts ha förtydligande.

Grundproblemet kvarstår ju såklart.

Hmm, jag har inget inlägg i denna tråd, så vad är det för viss funktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...