Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela in med Xbox Game Bar


Lill
 Share

Go to solution Solved by Pelle Penna,

Rekommendera Poster

För bra längesen så lärde jag mig här i detta forum, att man kan spela in videoklipp både från Facebook, Youtube m.m. med Xbox Game Bar. Det har fungerat jättebra och gör det fortfarande, men om jag försöker att spela in live, ex. en föreläsning på zoom, där personen som föreläser delar sin skärm, då stängs ju videoinspelningen av automatiskt. Så fort man delar skärm eller avslutar skärmdelningen så stängs inspelningen av automatiskt med Xbox. Är det någon inställning som jag har missat, eller kan man inte spela in live, där dom delar skärm?

Mvh Inga-Lill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hjälper ju inte mig, med mitt problem. Om jag är värd för ett möte som jag startar så vet jag hur jag kan spela in mötet. Men om jag lyssnar på en föreläsning som går live på zoom, så har ju inte jag tillåtelse att spela in denna föreläsning på zoom. Jag har lyssnat på en hel del föreläsningar som är inspelade, och dom är inga problem att spela in med Xbox Game Bar, för eget bruk, utan det är när föreläsningen pågår live, som det inte går när föreläsaren byter och delar skärm, då stängs Xbox av med automatik. Det är mitt problem, som jag gärna vill ha hjälp med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...