Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Punktlista i OpenOffice Writer, med insprängd text.


eken81
 Share

Rekommendera Poster

Har ett galet irriterande problem i OpenOffice Writer

 

Hade en punktlista. numrerad utefter hela dokumentet egentligen

 

exempel:

1 Recept

2. Kött

2.1 Kyckling

2.2 Nötkött

 

Där emellan står det texter under de flesta rubrikerna, vissa rubriker tomma ännu. 

 

Jag ville klistra in en text under en rubrik och då började de spöka.

Första problemet var att rubrikerna efter den inklistrade texten räknade som att det fanns ett sidbrytning. Fast sidan bara var skriven på till häften så bytte resten av listan sida.

 

Ställde jag mig i slutet av den inklistrade texten och tryckte delete så slogs texterna ihop och textens formatering började ändras. Ju mer jag bråkade så började punktlistan att numreras om.

 

Till allt detta så använder jag mallar för formateringen av alla rubriknivåerna, främst för att kunna använda den automatiska innehållsförteckningen, så man kan hitta och jag slipper numrera om allt om jag vill klämma in ett stycke mitt i dokumentet.

 

Frågan är, kan jag slippa tomma sidor/ delar av sidor och slippa att programmet ändrar formateringen på texten på ett sätt jag inte bett om? Har uppdaterat till version 4.1.9, men problemen fanns kvar. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar att du använder funktionen punktlista för att göra numrerade kapitel i din text så är den funktionen inte tänkt att användas så utan den är ju till för numrerade punkter inne i ett kapitel som det här:

  1. Gör så här
  2. Sen så här
  3. Slutligen så här

Att få kapitel numrerade finns det andra funktioner för även om jag inte kan det utantill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...