Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra typsnitt och färg på sidor i Google Chrome


Hans54
 Share

Rekommendera Poster

Jag undrar om det går att ändra typsnitt och färg på texten på Blocket, upplever att efter uppdatering har en del av texten blivit "grådaskig".

Jag kör Win7 och Google Chrome. Jag antar att man måste ändra i Chrome, men jag förstår inte hur och om det överhuvud taget går för

ändrar man där ändras väl alla andra sidor också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om andra webbsidor ser bra ut i Chrome måste det vara Blocketsajten som blivit uppdaterad så den kan nog inte Chrome förbättra. Jag kör Windows 10 och så här ser Blocket ut i Chrome hos mig.

753476601_BlocketotydligiChrome.thumb.png.d48d95713a8b5d4ce68a9c30ff96a8e7.png
Grådaskig, ja. Andra webbsidor i Chrome har klara färger och tydlig skrift.  

OT

9000 kr för en brudklänning:o som man inte ens kan se ordentligt hur den ser ut.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En möjlighet är att göra sidan större för större bokstäver blir antagligen lättare att läsa även vid dålig kontrast och det gör man t ex genom att hålla nere Ctrl-knappen och trycka på plus-tangenten. Åt andra hållet Ctrl och - samt återställ med Ctrl och 0 (noll).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bild ser ut precis som mbgtmari:s bild, ser till och med "blaskigare" ut i Edge. Jag vet att Blocket

gjorde en uppdatering för någon vecka sen, så jag antar att det är därför som det ser ut som det gör.

Det finns väl inget sätt att ändra typsnitt på en specifik sida i Chrome ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...