Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilkamera app för skakiga händer


GunL
 Share

Rekommendera Poster

På grund av alla mediciner jag äter är mina händer skakiga o darriga. Jag letar efter en kameraapp som kan kompensera för detta, dvs har en bra bildstabiliseringsförmåga.

Kan någon ge mig förslag? Har en Android (Samsung)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte tänka dig något i stil med ett litet stativ och fjärravtryckare? Det borde ge galet-stabil bild då varken du eller någon annan behöver hålla i telefonen?
Linocell Selfie-stick med stativ och Bluetooth-avtryckare - Selfie-stick | Kjell.com

Nu har jag utgått ifrån att man kan använda även kameran på baksidan ihop med en sån där, jag vet inte om det går eller om det bara är selfie-kameran som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack, den är säkert bra, men inte särskilt om man vill fånga en ögonblicksbild. Det är ju mest det man använder mobilkameran till. inte särskilt användbar utomhus heller, eller hur. Vid min ålder (82) är det ju heller inte selfies som är min glädje :thumbsdown::lol:. Nej, en app tänkte jag mig som kompenserar ostadiga händer och skärper upp suddiga foton, eller rättare...att hindra att dom blir suddiga. Vanlig inställning att skärpa upp räcker inte.

Redigerad av GunL
lite klargörabde av vad jag menar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev GunL:

På grund av alla mediciner jag äter är mina händer skakiga o darriga. Jag letar efter en kameraapp som kan kompensera för detta, dvs har en bra bildstabiliseringsförmåga.

Kan någon ge mig förslag? Har en Android (Samsung)

Det blir inte bättre med en app än vad kameran klarar av. Moderna mobilkameror i de övre prisklasserna har bra bildstabilisering inbyggda i den kamera-app som medföljer. Det brukar också gå att manuellt ställa slutartid och exponering. Har du testat t ex iPhone 11 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polken, jag har precis köpt en Samsung A52, så jag får hoppas den kompenserar bättre än den jag har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MH, tack för ditt långa inlägg. Som jag redan skrivit till Pojken har jag precis köpt en Samsung A52. Får väl träna på att låsa armarna mot kroppen, blir lite bättre bilder då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MH, jag har ju ingen av Samsungs flaggskeppsmodeller, bara en S52 som nog kommer med posten i morgon. Jag skall kolla den och återkomma med ev nya frågor. Tack skall du ha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla som svarat

Min nya A52 mycket bättre än nuvarande mobilen, så jag är nöjd med A52

Tack alla!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...