Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte nå svenska webbsidan


cerberus_243
 Share

Rekommendera Poster

cerberus_243

Jag vill registrera i Disney+, fast när jag försöker att nå webbsidan kommer bara den amerikanska sidan alltid (och så här kan jag inte registrera, för behövs postnummer och jag har inget amerikanskt postnummer). Jag har även försökt den "svenska adressen" (/sv-se), sidan börjar laddas och de första sakerna framträder på svenska men sen blir på engelska. Varför? Och vad kan jag göra? Förresten, alla andra webbsidor vet att jag är i Sverige: t.ex. jag kan titta på program som är inte tillgängliga utomlands på SVT Play. Jag vet inte vad problemet är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cerberus_243
26 minuter sedan, skrev Mikael63:

Kanske börja med att se till att använda en Svensk ip-adress?

Jag har använt en, och jag har även försökt att använda en dansk ip-adress också, men bara den amerikanska nås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, skrev cerberus_243:

Jag har använt en, och jag har även försökt att använda en dansk ip-adress också, men bara den amerikanska nås.

Vilken adress har du skrivit in då för att nå svenska Disney+?

Jag har inte något konto, men har inga problem med att hamna på den svenska sidan och dess Login.

 

Finns flera sätt att nå dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland måste man gå in och rensa webbdata och historik för den webbläsare man använder. Har man någon gång råkat gå in på en utländsk sida istället för motsvarande svenska så brukar webbläsare sedan inte glömma den. Den använder sig av något som kallas autokomplettering i adressfältet. Använder man Edge så kan man enkelt rensa delar av eller all historiken för att slippa det "fenomenet".

Redigerad av Turbopump.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...