Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte aux


Maria75
 Share

Go to solution Solved by X-Men,

Rekommendera Poster

Jag försöker koppla in en Andersson soundbar till en tv (LG55LB62OV), men trots att allt är rätt inkopplat funkar det inte. Har förmodligen identifierat problemet som verkar vara att när man i menyn försöker välja ljudkälla finns inte aux att välja. Endast tv-högtalare, hörlursuttag eller optisk finns. Eftersom tv:n har aux-uttag borde det ju gå att välja den källan i menyn! Hur kommer jag runt problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AUX-uttaget på din TV skickar inte ut något ljud. AUX-uttaget på din TV är för att skicka in ljud till din TV.

Du skriver inget om vilken modell av Andersson-ljudlist du köpt. För att kunna hjälpa dig behöver jag modellnamnet på ljudlisten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
Postad (redigerade)

Bilden på din TVs baksida bekräftar att den inte har någon AUX-ingång. Din ljudlist har en AUX-ingång men den kan du inte använda på annat sätt än att koppla den till t.ex. TVns Scartuttag. Det under förutsättning att TVn skickar ljud ut den vägen, vilket inte alltid är gällande.

 

Mitt förslag är att du kopplar in ljudlisten till TVns optiska anslutning. Det är den anslutningen du ser längst ned till vänster baktill på din TV.

 

Förslagsvis kontaktar du NetOnNet och köper en optisk kabel som passar till din ljudlist. Andersson är NetOnNets egna märke så personalen hos NetOnNet vet vilken anslutning du skall ha (förmodligen Toslink). Du ansluter denna optiska kabel till anslutningen på ljudlistens optiska ingång.

 

Därefter ställer du in TVn att använda den optiska anslutningen för att få ljudet till ljudlisten.
 

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/kablar/optisk-kabel?pageSize=24&filter=164028492&sortOrder=10&sortBy=1

Redigerad av X-Men
Rättstavning
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...