Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kolla så att alla tangentbordsknapperna fungerar


Krycke
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en ThinkPad T450s och skickar med bild på tangentborden. Av olika orsaker vill jag kolla så att alla tangetbordsknappar fungerar. 
 
Kolla denna sidan:
 
Kan kolla det mesta, men inte allt. Tangentbordsknapperna heter olika. Någon som har tips hur jag skall kolla att allt fungerar?

IMG_20210401_112158.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Hänger inte med riktigt. Det borde vara enklare om du förklarar vad som inte är ok

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, skall göra förklaring till varför jag vill få hjälp att kontrollera tangentbordsknappar i den ThinkPad T450s som jag köpte begagnad för 2 år sedan. Det har det händ ett par saker. Använde inte den någon dag, men jag skulle göra den såg jag att det på ett område av tangentbården var något torkat. Ser ut som yoghurt fast lite rinnigare . Tog bort det och tyckte det verkar som jag fick bort allt. Kanske runnit ner lite innan det torkat. Sen när jag skulle starta den startade inte skärmen, men tittar man noga kan man dock se lite. Kopplade den till en skärm och det fungerade. Gick till stället där jag köpte den. Dom kollade och sa att felet förmodligen är skärmen och kostar 1500 kr att sätta dit ny. Berättade även om vad som hände i tangentborden. Han sa att jag innan dom byter den skall jag för säkehets kollar så att alla tangenter fungerar.

 
Kanske undrar hur detta hänt. För en dag dagar sedan hade vi ett besök med en bekant som hade med sina barn, en 5 år gammal och den andra 7 år. Kan alltså varit någon av dessa som hållt på med datorn. Absolut inte deras fel för vi borde ställt undan den.
 
Nu undrar jag alltså hur jag skall kolla alla tangentbordsknapperna. Vissa är tillsammans med andra.
 
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kolla om tangentbordet fungerar räcker det ju bra att skriva i t ex Anteckningar och använda alla tangenter. Man behöver inte testa kombinationer av tangenter (mer än typ Shift ihop med något annat) för då är det Windows man testar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna notepad och skriva igenom hela tangentbordet? Ok, vissa knappar går inte där men

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...