Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fråga till pusselfantaster...


DePhaz
 Share

Rekommendera Poster

"Öppet forum! Ordet är fritt" OK, vi testar. Även om jag inte tror att vi-jag kommer så nära i detta fall (jag är dålig på att förklara). ?

 

Jag besökte mina föräldrar, det måste ju vara tillåtet... Och vi började (av okänd anledning) att disskutera pussel...  Och då stora pussel. Jag fick tips av Y-tubens algoritmer att titta på en yngre kvinna (Från US?) som är pusselfantast och har köpte "sinna trömmars pussel"...med 24K bitar. ? Nå, det är hennes sak... Mina föräldrar har (och jag har försökt) att lägga mycket pussel men inte så stora. "Men ni hade ju det där stora med 5 tusen bitar" sade jag. "Ett så stort pussel har vi aldrig haft" blev svaret. Nä, det fanns inte i skåpet men jag vill hävda att jag varit med och lagt just detta pussel. Så därför frågar jag nu forumet om någon känner igen detta pussel och kan leta fram bilder. Jag ska Försöka förklara så gott jag kan (men det är ingen exakt vetenskap).

 

Sökt är alltså bilder av ett pussel enligt följande:

3-5000 bitar (jag hävdar att det är det senare)

Tillverkare är någon "av de välkända"

Färg på kartong är vinröd

Motiv: Svårt att sätta ord på efter så lång tid men tänk ett typiskt brittiskt växthus/lusthus/inglasad uteplats/whatever...  Lite palmer i krukor fanns det nog, säkert bord och stol också. Centralt i bild hänger en gul (guld?) fågelbur med eller utan fågel (säger "Utan") och denna minns jag för den var mitt uppdrag (det gick sådär...). ?

 

Så om vi har någon pusselfantast (eller vad det heter på fint språk) som förstår vad jag svamlar om ovan så skulle det vara intressant att veta. Jag tror att vi rör oss i trakterna av tidigt 90-tal men kommer som sagt inte ihåg riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, så är det ju. ?

 

Tyvärr var det inte det pusslet jag letade efter, det är för färgstarkt. Men tack i alla fall. Glad påsk. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
2021-03-29 19:29, skrev DePhaz:

Färg på kartong är vinröd

"googla" på castorland och se om du upplever att kartongen verkar stämma och stilen på motiv verkar vara rätt. Då har du förhoppningsvis kommit lite närmare ditt pussel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...