Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Logitech Updater påminner hela tiden men uppdaterar inte


Tomas E
 Share

Go to solution Solved by Tomas E,

Rekommendera Poster

Jag får det här meddelandet titt som tätt, men om jag klickar för att ladda ner händer inget. Sen dyker samma meddelande upp igen, och igen, och igen...

 

1284966225_Logitechupdater.png.b4d64678af8bb21cc95ecd36b6c65576.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för någonting programmet hör till?

Skulle det exempelvis vara din mus så går det alldeles utmärkt att fortsätta använda den utan ovannämnda program. Bara att i så fall avinstallera programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om en fil har laddats ner behöver du antagligen starta/öppna den själv. Om du inte kan hitta den så kanske det hjälper att själv köra uppdateringsprogrammet för att då få mer information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, skrev Thirteen:

Vad är det för någonting programmet hör till?

Skulle det exempelvis vara din mus så går det alldeles utmärkt att fortsätta använda den utan ovannämnda program. Bara att i så fall avinstallera programmet.

Jag tror det är till musen (Logitech Options). Jag gillar det programmet eftersom det går fortare att gå dit och skifta höger/vänster musknapp istället för att använda inställningarna.

 

Har visserligen ett Logitech tangentbord också men har aldrig hört talas om såna programvaror. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, skrev Cecilia:

Även om en fil har laddats ner behöver du antagligen starta/öppna den själv. Om du inte kan hitta den så kanske det hjälper att själv köra uppdateringsprogrammet för att då få mer information.

Var är det troligast att jag hittar denna fil?

 

Är inte uppdateringsprogrammet och filen samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ingen aning.

 

2. Nej, uppdateringsprogrammet ligger väl i någon lämplig mapp i C:\Program eller C:\Program (x86) medan den nedladdade filen bör ligga i någon annan mapp.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, skrev Tomas E:

Var är det troligast att jag hittar denna fil?

Vanligtvis brukar sånt man hämtar hamna i mappen Hämtade filer. Kanske kan den ligga där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Om du vill så kan du inaktivera detta

Starta aktivitetshanteraren (msconfig), Markera Logitech och klicka på Inaktivera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Thirteen:

Vanligtvis brukar sånt man hämtar hamna i mappen Hämtade filer. Kanske kan den ligga där?

Ligger inte där.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Om du vill så kan du inaktivera detta

Starta aktivitetshanteraren (msconfig), Markera Logitech och klicka på Inaktivera

Inaktivera själva påminnelsen alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Märkligt.

Man ska ju vara försiktig med att peta i registret, men jag skulle testa att köra Ccleaner och registerunderhåll, samt även kolla i Verktyg och vad som startar automatiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, skrev Tomas E:

Ligger inte där.

I min dator finns det en Intel-mapp direkt i mappen C:\ och HP verkar ha en mapp C:\SWSetup med installationsfiler för drivrutiner mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • Solution

Idag såg notifikationen annorlunda ut, det var nån länk inklistrad också. Provade en gång till, och sen startade jag Logitech Options. Då dök det upp alternativ för att installera. Det måste ha varit en bugg i notifikationen som jag ser det.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...