Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur får man Wireless display adapter i "sovläge"


searope
 Share

Rekommendera Poster

Jag har skaffat en Microsoft Display Adapter till min externa skärm, för att HDMI via kabel slutade fungera.

Trådlösa anslutningen fungerar, men jag vet inte hur man ska få skärmen att bli svart/energisparläge. När datorn går i sovläge så sänder wireless adaptern ut en "startbild", och skärmen slocknar aldrig.

Finns inte sovfunktion på Microsoft Display Adapter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver kanske gå igenom de avancerade inställningarna i Kontrollpanelens Energialternativ, t ex Multimedieinställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia,

Tack för svaret. När jag går igenom avancerade inställningarna (Windows 10) hittar jag inget som kan påverka detta.

Jag får uppfattningen att det bara är datorns strömsparläge som jag kan påverka på detta sätt (inte den externa skärmen). När signalen från datorn upphör, så visar displayadaptern samma startläge som innan den är ihopkopplad med datorn. Dvs det lyser en ständig startbild på skärmen. Jag skulle troligen behöva påverka adapterns inställning. Jag har en app som heter "Wireless Display Adapter" där man kan uppdatera firmware, och göra ett fåtal inställningar. Men energisparinställningar verkar inte finnas här. Eftrsom detta är Microsofts egen app, så antar jag att inte funktionen finns.

Jag har nu ställt in skärmen så att den stängs av efter att ha varit på 1 timma. Det gör den även när jag använder datorn, och jag får då starta om skärmen efter varje timma. Inte världens bästa lösning, alltså.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, skrev searope:

och jag får då starta om skärmen efter varje timma.

Kanske enklare att stänga av den när du inte sitter vid datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...