Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte skapa Teamsmöte i outlook


Martassen
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en dator med Office 365 som jag brukar skapa Teamsmöten i via outlook. Man kan trycka på ”nytt Teamsmöte” i outlook och det funkar.

 

Har köpt en ny dator som jag även installerat Office365 på. På den nya datorn testade jag skapa ”nytt Teamsmöte” i outlook men då kommer det fram en ruta ”Det gick inte att schemalägga mötet. Försök igen senare”. 
 

Vad kan jag göra åt detta? Vill ju kunna skapa Teamsmöten även i den nya datorn.

 

Tack på förhand!

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, skrev polken:

Prova ta bort och installera Teams på nytt. 

Jag antar jag inte behöver ominstallera hela Office? 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, skrev polken:

Teams är en separat programvara så det går bra att ta bort bara den. 

Ja då bör den väl gå installera separat på min 365 via portalen. Återkommer imorgon hur det går när jag testat. 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag ominstallerade hela Office faktiskt.

Men teams ska väl ingå där? Kör Office 365 business. Finns Teans ifrån en annan sajt? Är inne på min portal å jag hittar inget ställe för installera det eller så är jag blind. Minns ej hur jag gjorde sist. Skype finns att installera ifrån på portalen. Separat länk för teams?

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
30 minuter sedan, skrev Cecilia:

Var ute typ på teams online på webben å inne den kan man trycka å välja ladda ner skrivbordsversionen och antar är samma sak. Tog dock bort teams igen och installera via din länk Cecilia. Nästa steg är att få teams i outlook. Är inne i outlook och arkiv/alternativ/tillägg men ser det ej där!? Hm. 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, skrev Martassen:

Men teams ska väl ingå där? Kör Office 365 business. Finns Teans ifrån en annan sajt?

Teams kan också användas via en webbläsare, så en installation är inte nödvändig och borde inte ha med problemet att skapa ett Teamsmöte i Outlook att göra.


Har du abonnemanget bara för att installera program, plus en del tjänster, eller ingår du också i någon skapad grupp hos Microsoft. Kan det kanske vara inställningar i den nya datorn som saknas?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ej med i grupp vad jag vet. jag har ett konto hos Microsoft. Office 365 business. 
 

just nu har jag installerat Teams igen men denna gång får jag inte fram ikonen i outlook . Arkiv/alternativ/com tillägg . Finns ej. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig behövt lägga in Teams som tillägg. Det läggs till i Outlook automatiskt när jag installerar Teams.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
30 minuter sedan, skrev polken:

Jag har aldrig behövt lägga in Teams som tillägg. Det läggs till i Outlook automatiskt när jag installerar Teams.

Ja jag med. Men inte nu av nån anledning . Ta bott det igen? 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, skrev Martassen:

Jag är ej med i grupp vad jag vet. jag har ett konto hos Microsoft. Office 365 business.

Då verkar du ha Microsoft 365 Business Standard eller Business Premium, annars får du inte tillgång till Skrivbordsversionerna av Office-apparna.


I Brf'en där jag bor använder styrelsen Business Basic, och det från början för att hantera e-posten för styrelsemedlemmarna. De använder också Teams och det fungerar även vid användning av webbversionerna både för e-posten ("Outlook") och för Teams.


https://www.microsoft.com/sv-se/microsoft-365/business

https://www.microsoft.com/sv-se/microsoft-365/business/compare-all-microsoft-365-business-products

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Behöver jag avinstallera Office igen? När jag installerade Office förrut var mitt mailkonto kvar i outlook och jag ser typ mail. Det är inte så att jag behöver ta bort mailkontot innan avinstallation? Bara en tanke . 
 

i kontrollpanelen finns även nåt som heter Teams machine Widén installer. Tänkte om har nåt sammanhang. 
 

Väldigt konstigt jag ej ser Teamsikonen i Outlook i huvudtaget. 
 

Nån som vet vad jag kan göra? 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
27 minuter sedan, skrev Cecilia:

Jag provade att logga ut ifrån Teams och sedan logga in igen och starta om Outlook. Tror det stod något om det. Nu har jag fått tillbaka ikonen igen ?. Fast när jag trycker på ”nytt Teamsmöte” får jag fortfarande fram ”Det gick inte att schemalägga mötet. Försök igen senare”.

 

Så nu e vi väl tillbaka till ursprungsproblemet igen och det har inte hjälpt avinstallera Teams. ?
 


 

 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att skapa en ny användare i datorn. Får du samma fel där?

 

Måste-frågor:
- Har du uppdaterat Windows så du har det senaste?
- Har du uppdaterat Office så du har det senaste?

- Har du provat att starta om datorn (obs inte samma som stänga av och sen på).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja den har stått och uppdaterat Windows häromdagen förra veckan. När jag installerade Office så tror jag det uppdaterats i samband med Windowsuppdatering. Idag har jag ju dock av och påinstallerat men tror det blir senaste i automatik!? 

 

Ny användare i datorn? Behöver jag göra det? Är det in på användare i kontrollpanelen?

 

Har det någonting med kalendern att göra i min gamla dator? Jag har ju inte synkat över någonting vare sig gällande kontakter eller kalendrar. Jag använder teams bara för möten digitala. 
 

Det ända jag gjort är att jag konfigurerat min mail i outlook som jag även har i gamla datorn. Installerat Office och teams och vill kunna skicka Teamsmöten även via nya datorn. 
 

Ja har startat om. Var även inne i outlook nu och tryckte ”uppdatera  nu”

 

Jag antar man kan vara i inloggad på teams på samma konto på 2 datorer samtidigt. Funkar ju på gamla datorn. 
 

Inget i Norton eller annanstans som gör det inte går att skapa teamsmöten via Outlook? 

 


 

 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny användare... behöver....   Egentligen behöver du inte göra något av det vi föreslår. Användare i kontrollpanelen eller Konton via kugghjulet.


Kolla i Outlook om det finns fler uppdateringar. Bara för att den är nynerladdad innebär det inte att de är den senaste.
>Arkiv >Office-konto >Uppdateringsalternativ >Uppdatera nu
 

 

 

 

Redigerad av polken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

När jag installerade Office är jag inne på min portal hos Microsoft . Det verkar ju som att jag liksom blir inloggad automatiskt då i programmen och även i Teams. Har kört ”Uppdatera nu ” i outlook. Hjälper ändå inte. 

Det där teamsfönstret kommer när jag startar och de gör det även i min gamla dator . Behöver inte det fönstret för jag skickar alla förfrågningar via Outlook ändå bara. Fönstret visar typ gamla chattkonversationer som jag inte fattar varför de är där. Spelar dock mindre roll. Är det nån form av konflikt? Den säger ”inte just nu försök senare”

 

Jag tänkte kolla vart man skapar Teamsmöten i själva Teams på nya datorn men hittar ej vart i Teams. Fått för mig det ska finnas nån kalender nånstans men hittar den inte . Det står ”möte” under kategorin Teams men antar det är direktmöte. Jag hittar inte ens ej hur man skickar mötesförfrågan inne i Teams. Har för mig det ska finnas kategori Kalender i Teams. 
 

Ni kan ju prova installera teams och outlook på 2 datorer och om det blir problem. 

 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Vet inte varför det blev två. Förmodligen ett finger för mycket.

Vänster kant möten och så mitt på eller upp i höger hörn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte ”Möten” på vänstersidan i Teams som du har. De andra ikonerna har jag dock. Kanske börjar vi närma oss en lösning nu? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade i min nya dator att ta bort ett mailkonto för att sedan lägga till det igen om det kan hjälpa men det går ju inte ta bort det. Den säger

 

”du måste skapa ny plats för dina data innan du tar bort ett e-postkonto med personlig e-post , kontakter och kalenderinfornation. Ska ny plats genom öppna dialogrutan kontoinstälningar , klicka på fliken Datafiler och sedan Lägg til. 
 

Jag tänkte jag även skulle prova lägga till mitt hotmailkonto i outlook på nya datorn men det verkar inte gå det heller. Har ju dessa i gamla datorn. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...