Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Exportera ut som CSV ämnat för Woocommerce


Mathias G
 Share

Go to solution Solved by Cluster,

Rekommendera Poster

Jag behöver spara ut en Produktlista som CSV för att importera produkter till Wordpress webshop WooCommerce. För att den skall acceptera CSV filen som exporteras ut behöver man spara ut filen som CSV LF i stället för CSV CR har jag testat mig fram till.

 

Någon som vet om man kan få Excel att exportera ut en sådan CSV fil?

 

Jag har även läst mig till att man lösa problemet genom att använda Notepad ++, Libre Office och även Googles variant av Excel  "Google Sheets"

 

Dock hade snyggaste lösningen varit om man kunde få Excel till att spara ut CSV filen på rätt sätt i ett enda moment då de som driver Webbshoppen sitter i en Microsoft miljö .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Vanligaste felet brukar vara att CSV från ett svenskt excel har semikolon som separerare medan WooCommerce kräver att det är komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs in  valfri texteditor och sök&ersätt. Eller använd SED om du är lagt åt det hållet ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Cluster:

Vanligaste felet brukar vara att CSV från ett svenskt excel har semikolon som separerare medan WooCommerce kräver att det är komma.

Tack! 

 

Ditt tips hjälpte mig. Dock var lösningen trotts svenskt Excel att byta från kommatecken till semi kolon i WooCommerce import gränsnitt under avancerat. Då fick jag den till att läsa alla databasfält klockrent ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...