Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Teams och Outlook kalender


Martassen
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

jag har en dator där jag kör outlook och Teams. Har ytterligare en ny dator där jag installerat Office med outlook och lagt till mailadress  som jag även har på gamla datorn och jag ser e-postmeddelanden som jag fått i nya datorn vilket är bra.

 

Fråga1:

Ifrån outlook kan man ju klicka på ”Nytt Teamsmöte” . Dock när jag gör detta på nya datorn så kommer det fram ruta ”Det går inte schemalägga mötet. Försök senare”. 
 

fråga2

om jag använder kalendern i outlook i gamla datorn och schemalägger möten mm så vill jag gärna  att kalendern i nya datorn ska synkas och tvärt om. Hur får man till det? Lägger jag in ett möte i gamla datorn i kalendern där vill jag nya datorn också har det osv. Samma gäller väl egentligen kontakter. Är det nån fil jag måste kopiera över? Är inte säker hur man gör detta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det inte är en Office365/Outlook-adress du har utan någon annan epostleverantör? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja precis. Använder dock Office 365 som programvara. Har en hotmail också i Outlook i gamla datorn som jag ännu ej lagt in i outlook i nya datorn. 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...