Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avsändaradressen


Aja
 Share

Rekommendera Poster

I Windows E-postapp finns två e-postkonton tillhörande två olika personer i samma familj. När man skriver ett mejl från en av kontona ses korrekt avsändaradress i formuläret men när det landar hos mottagaren så är den ena personens namn kombinerat med den andra personens e-postadress, t.ex. A.....K....<C....K....@gmail.com>. Hur kan detta komma sig? Beror det på att datorns inloggning tillhör A....K.....?

 

Går det att ändra så att förnamnet på epostkontot blir korrekt och överensstämmer med själva e-postadressen - utan att ha separata inloggningskonton i Windows?

Redigerad av Aja
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: Skapa två egna konton i Windows så att ni inte användare samma. Då slipper ni denna sammanblandning av konton och även andra filer.

 

windows e-post app borde iofs kunna sköta sig men här behöver vi nog utreda vilket program du avser egentligen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förstått att problemet går att hantera genom att skapa olika inloggningskonton i Windows, men frågan är om det går att trolla i appen E-post i Windows 10 så att rätt namn som hör till respektive e-postkonto syns hos mottagaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det var en bra länk men tyvärr kom jag inte vidare där. Raden där man kan ändra avsändarnamn finns inte på alla gmail-konton och om den inte finns så får man tydligen ta bort kontot och lägga in det på nytt. Jag får hjälpa min vän med detta när vi ses.

"If you do not see this setting, then the only option you have is to delete the account and add it again:"

Själv har jag fyra gmail-adresser och på två av dem är det möjligt att ändra avsändarnamn men inte på de övriga två. Fattar inte av vilken anledning det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en begränsning som finns i 

4 timmar sedan, skrev Aja:

Windows E-postapp

kanske det kan vara läge att byta program för att hantera e-post?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har föreslagit det också, men det klarar dom inte själva så jag får eventuellt göra det när vi träffas.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...