rom1rom Postad 18 mars, 2021 Share Postad 18 mars, 2021 Hej Jag har en ny HP all in one och en skrivare HP Laserjet P 1005 som är ca 10 år gammal. Skrivaren går inte att koppla till datorn trots att jag har laddat ner nya drivrutiner. Skrivaren ansluts med sladd. Kan detta bero på att skrivaren är för gammal. Enda svar jag fått från HP är att det inte går att hitta skrivaren men ingen förklaring Eva-Britt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikael63 Postad 18 mars, 2021 Share Postad 18 mars, 2021 Det kan vara kinkigt angående hur, eller när, skrivaren ansluts och drivrutiner installeras. Det kan vara så att skrivaren inte ska vara ansluten via USB när man påbörjar installationen och att den ska anslutas när installationsprogrammet "säger så". Kan du länka till exakt vilka drivrutiner du hämtat? Pelle Penna reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rom1rom Postad 18 mars, 2021 Trådskapare Share Postad 18 mars, 2021 När jag nu skulle öppna filen på nytt var det en zipfil och den kunde jag inte öppna eftersom datan saknar program för detta och jag inte kan hitta något program för att öppna zip filer så finns väl inget att göra antar jag /Eva-britt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 18 mars, 2021 Share Postad 18 mars, 2021 (redigerade) Windows 10 kan hantera filer med ändelsen .zip på egen hand så det ska bara vara att dubbelklicka på den. Men annars är 7-zip ett mycket bra program för att hantera zip-filer. Redigerad 18 mars, 2021 av Cecilia Lindqvist reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hanse Postad 18 mars, 2021 Share Postad 18 mars, 2021 Förr var väl så att man var tvungen att installera USB-drivrutinen först, man kopplade in enheten och sedan öppnade enhetshanteraren där den skall finnas, men är oidentifierad och man högerklickade och valde "uppdatera drivrutin" och sedan styra(leta) sig fram till antingen skivan eller platsen där drivrutinen ligger på datorn (om jag kommer ihåg det riktigt är lite osäker) HANS Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rom1rom Postad 18 mars, 2021 Trådskapare Share Postad 18 mars, 2021 Windows 10 som jag har öppnade inte filen även om jag dubbelklickade. Den hamnade under C som en textfil den var inget för mig. Men jag såg att filen var uppdaterad 2003 så den kanske är för gammal /evabritt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lars G Postad 18 mars, 2021 Share Postad 18 mars, 2021 Jag vet inte vilket operativsystem du kör men för att få rätt drivrutin gå in påhttps://support.hp.com/se-sv Klicka på --> Programvara och drivrutiner Klicka på --> Skrivare Skriv in --> Laserjet P1005 -->Sök så får upp --> HP LaserJet P1005 skrivare HP identifierar automatiskt vilket OP du använder. Klicka på --> Drivrutin-Programvara för produktinstallation Klicka på --> Grundläggande drivrutiner Sedan är det bara att ladda ner drivrutinen. Drivrutinen som laddas ner är en .exe fil. Som Mikael63 skriver skall inte skrivaren vara ansluten när du börjar. Starta .exe filen och följ instruktionerna så blir det rätt. /LarsG Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rom1rom Postad 18 mars, 2021 Trådskapare Share Postad 18 mars, 2021 det precis som Lars skriver som jag har gjort laddat ner filen från Hp och det är det som inte fungerar /Evabritt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solution rom1rom Postad 18 mars, 2021 Trådskapare Solution Share Postad 18 mars, 2021 Jag laddade ner 7-Zip och nu fungerar skrivaren Tack för alla förslag Cecilia och Laso reagerade på detta 1 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pelle Penna Postad 18 mars, 2021 Share Postad 18 mars, 2021 Man brukar få lov att högerklicka på filen och välja extrahera först Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jari Karivainio Postad 18 mars, 2021 Share Postad 18 mars, 2021 (redigerade) Hej! För att extrahera .zip filer i windows 10 markerar man filen, högerklickar och väljer "extrahera alla". Den uppackade filen hamnar i samma mapp som källfilen. Detta har har vad jag kommer i håg fungerat från och med windows 7. Såg inte att Pelle Penna redan lämnat samma svar. / Jari Redigerad 18 mars, 2021 av Jari Karivainio Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster