Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bifoga bilder iPhone mail


Druid23
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hur gör man för att få bilder som bifogade filer i mailen i iPhone? Går man in i bilder och sedan markerar dom bilderna man vill maila, så kan man välja o dela dom genom symbolen längst nere till vänster. Där får man sedan upp en lista med appar, och där finns just ”Mail”. 

 

Problemet blir att bilderna hamnar som bilder i mailet, och INTE som bifogade filer. Om jag vill maila över 10 bilder, så vill jag helst ha dom som bifogade filer (mycket lättare att hantera på datorn) och inte som bilder direkt i texten i mailet. 

 

Finns det någon inställning för detta eller gör jag helt enkelt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev Druid23:

Problemet blir att bilderna hamnar som bilder i mailet, och INTE som bifogade filer. Om jag vill maila över 10 bilder, så vill jag helst ha dom som bifogade filer (mycket lättare att hantera på datorn) och inte som bilder direkt i texten i mailet. 

Jag skulle tro att det handlar om hur du har ställt in ditt mejlprogram i datorn. Det brukar gå att välja om bilder ska visas i mejlen eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-03-16 16:24, skrev Cecilia:

Jag skulle tro att det handlar om hur du har ställt in ditt mejlprogram i datorn. Det brukar gå att välja om bilder ska visas i mejlen eller inte.

Jag använder outlook i datorn, och får jag ett mail med bilderna i ”texten” så visas bilderna direkt i. Får jag ett mail med bilderna som bifogade filer så ses dom just som bifogade filer, och inte i ”texten”. Men har det med outlook o göra ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller Outlook verkar det handla om mejlet är i HTML-format eller med bara enkel oformaterad text men att det går tydligen att ställa in att alla mejl ska visas som enkel text.

Det här gäller motsatsen, alltså att visa bilder, så du får göra motsatsen sätta dit bocken i stället:

Citat

Click File.
Click Options.
Click Trust Center Settings.
Click E-mail Security.
Under Read as Plain Text, make sure that the Read all standard mail in plain text is unchecked.

https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_outlook-mso_windows8-mso_365hp/outlook-2016-not-showing-pictures-in-emails/725c1ce4-d8f6-48f2-8cd9-f40f80d8e132

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-03-16 16:12, skrev Druid23:

Hur gör man för att få bilder som bifogade filer i mailen i iPhone?

 

2021-03-16 16:24, skrev Cecilia:

Jag skulle tro att det handlar om hur du har ställt in ditt mejlprogram i datorn.

Tror inte att bilder som klistras in i mejl, direkt tillsammans med texten, kan omvandlas på vägen och bli bifogade filer hos mottagaren. Tror du får hitta lösningen i mobilen.

 

Vad finns det för möjligheter om du börjar i mejlet och där väljer att lägga till en bild? I min mobil, med Android, går det bra att lägga till bilder som bifogade filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...