Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två bildskärmar


Ohn
 Share

Rekommendera Poster

Hej

jag har två stycken bärbara Lenovodatorer och undrar om jag kan koppla ihop datorerna så att jag  kan  använda båda datorernas bildskärmar men bara den ena datorns dokument som kan visas på båda skärmarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tanke var att ha två flikar uppe från släktforskningsprogrammet  Ancestry istället för att dela upp flikarna på en samma skärm då jag tyckeratt flikarna blir för små., jag vill inte inte heller växla mellan flikarna då jag vill kunna läsa båda utan att behöva växla mellan flikarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, skrev Ohn:

släktforskningsprogrammet  Ancestry

Är inte det webbaserat?

 

Om du skaffar en "adapter" som simulerar att du har en extra skärm till ena datorn borde du kunna dela den (simulerade) skärmen på den andra datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju att använda olika KVM-program, Multiplicity från Stardock känner jag till, men har inte provat. Det gör att du kan använda en uppsättning mus och tangnetbord på två datorer och få dem att bete sig ungefär som en dator. Men med vissa tydliga begränsningar. Exempelvis så kan du inte köra ett och samma program hur som helst för det är två datorer.

 

Men om du vill köra ditt släktforskning på ena datorn och en webbläsare på andra så skulle det nog fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...