Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hydra program


Tyl
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Har läst mig till att Hydra kan vara ett virus Har försökt ta bort det med Panda virusprogram men inte lyckats. Ligger under C: Windows: temp

Hydra finns inte i Kontrollpanelen under program så där går det inte att ta bort

Ska det möjligen vara där och är OK?

Hälsar

Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som helst kan vara ett virus, ett namn kan ju användas på både för det som är bra och det som är dåligt. Om du menar att filen ligger i C:/Windows/Temp så är det en mapp för tillfälliga filer och de filerna kan man normalt ta bort själv i Utforskaren, eventuellt först efter att ha startat om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att ta bort som du föreslår: filen öppen i annat program: Hydra exe hittar jag inte. Gör ingen skada så vitt jag kan se. Har genomsökt med Malware bytes men hydra finns kvar

Tar man bort den så återkommer den vid omstart

"What is hydra.exe and Should You Delete it? The legitimate Hydra executable ( hydra.exe) is a process belonging to Hotspot Shield. Hotspot Shield is a virtual private network ( VPN) utility developed by AnchorFree." (Google)

Hälsar

Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för filändelse på den Hydra-fil som du har i Temp-mappen?

 

Sen förstår jag inte riktigt, först skriver du att det inte går att ta bort filen och sen skriver du att den återkommer efter att man har tagit bort den.

 

Har du något VPN-program installerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en filmapp innehållande 5 filer: avfvpn, dll, hydra, trafMgrClnt,dll

Döpte om filmappen och på så sätt fick jag bort den men den återkom vid omstart

Har sett att den kan tillhöra windows 10  och att det har med VPN att göra

Har Panda Premiun med tillhjörande VPN tjänst

Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Panda VPN verkar delvis bestå av Hydra enligt några tester av Panda. Så där har du nog orsaken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...