Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skumt problem tycker jag


Pelle Penna
 Share

Rekommendera Poster

Pelle Penna

Igår hände något med mitt Internet.

Surfade som vanligt och bytte till SVT nyheter. Gick ej. Sidan kan inte hittas osv. Testade några andra sidor ex den lokala tidningen. Gick inte. Provade Facebook, fungerade. Tror att även detta forum fungerade. Testade att jobba med två olika hemsidor och det fungerade. Försökte köra Speedtest men där fanns ingen internetanslutning. Samma problem från en iPad. Det var flera adresser som inte gick att nå.

Hur kan det komma sig att det inte finns anslutning till vissa adresser medan det finns till andra. Jag testade flera gånger med samma resultat. Har aldrig varit med om just ett sådant här fenomen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever samma sak ibland, det brukar gå över efter en stund. En DNS-uppslagning som misslyckas, en störning i din uppkoppling vanligtvis.

 

Kan ligga i din router, hos din ISP eller på annan nivå i nätverket.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna
23 minuter sedan, skrev Monshi:

Upplever samma sak ibland, det brukar gå över efter en stund. En DNS-uppslagning som misslyckas, en störning i din uppkoppling vanligtvis.

 

Kan ligga i din router, hos din ISP eller på annan nivå i nätverket.

Provade att starta om routern och vet inte om det gjorde någon skillnad men det fungerar nu. Liiiite segt att komma in till IDG forum kan jag tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog inget ovanligt fenomen så länge det är kortvarigt, typ en minut.

Jag vet ju inte hur nätverksstrukturen ser ut men det var väl en hackerattack för några år sedan, en attack som bl.a. drabbade Schibsted. Då berördes flera mediebolag av detta. Låt säga att alla företag som listas här https://sv.wikipedia.org/wiki/Schibsted på något sätt "sitter på samma lina" och att det behöver göras ett underhåll som ger någon minuts bortfall? Då skulle ex. Aftonbladet tyckas ligga nere men inte Expressen.

 

Bara en killgissning...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...