-
Liknande Innehåll
-
Av neighbourhood_ninja
Hej alla!
Jag har helt fastnat på denna koduppgift http://honeypot.softwareskills.se/#/landingpage/583fedc2b8f155d030736a2b. Jag är ny med kodning och jag förstår inte hur jag ska göra för att få hissen att fungera ordentligt. Hur löser ni uppgiften? Jag skulle bli glad bara jag kan få en enda person till rätt våning! Snälla hjälp blir galen på att jag inte kan lösa den
-
Av Serenity28
Jag har en uppgift att ordna de nedanstående påståendena i rätt ordning. Jag har försökt flera gånger och får inte rätt på det. Ordningen jag har skrivit upp påståendena i är enligt datorn fel. Vart gör jag fel?
Installera editor + kompilator på sin dator
öppna editorn, skriv in c++ koden och spara
kompilera och länka med standardbiblioteket etc
exekvera programmet
Om kompileringsfel dyker upp: editera, kompilera/länka igen.
Ge ev. indata, vänta på beräkningar, titta på ev. utdata
-
Av David_Helpie
Hej. Jag och min bolagspartner söker en utvecklare för byggandet av en färdigdesignad mobilapplikation. Appkonceptet är storskaligt och till viss del komplext då det ämnar att föra samman ett helt nätverk, för att inte avslöja för mycket. Med andra ord: Potentialen är stor. Appen är tänkt att utvecklas under en lite längre tid då detta är ett sidoprojekt, och du som utvecklare kommer ha rätt till en stor andel av applikationens månatliga intäkter och eventuella intäkter ifrån en försäljning. En fördel är om du bor nära Stockholm eller Halmstad. Om du är en apputvecklare som brinner för programmering och att lära dig nya färdigheter, så är denna appen ett perfekt sidoprojekt. Med oss på resan har vi även en erfaren marknadsstrateg. Så vår fråga till dig är: Vill du vara med och skapa en digital innovation? Hör av dig på: 073 996 45 36 //David
CEO Helpie
-
Av i3o6
Jag experimenterar lite med trådning och det går ju bra tänkte jag, ända tills jag testade mitt program på en annan dator.
Istället för att konsumera 16MB RAM så rusar det iväg till 3GB och kraschar.
Vad kan det var för knas? Någon "minor" versionsskillnad på .Net? inställningar i Visual Studio? eller skillnader i win7/win8.1?
Sen så kan det ju vara bra att veta hur man kan undvika problemet genom att inte skriva dålig kod.
Borde inte garbage collectorn hantera de här arrayerna eller måste man döda dom på nåt bra sätt?:
byte [] hash1 = new byte[16]; byte [] hash2 = Hex2ByteArray("541c57960bb997942655d14e3b9607f9"); while(true){ hash1 = MD5(Permutation.Next()); if(hash1.SequenceEqual(hash2)) return Permutation.Value; } Man kanske ska göra såhär istället?:
MD5(Permutation.Next()).CopyTo(hash1, 0); Men känns som om man förlorar massa prestanda om man ska kopiera.
Har inte tillgång till den felande datorn nu så det är lite jobbigt att felsöka
Edit:
Om jag sätter ett fast värde på hash1 så händer inget farligt. Min permutationssak är ok och trådningen är ok antar jag då? Och felet borde vara här!?!?
Får samma problem med CopyTo. Måste man implementera nån dispose-sak?
-
Av esplingo
Hej,
Jag heter Sebastian och driver, vid sidan av min anställning, ett konsultbolag som erbjuder tjänster inom Systemutveckling/Webbutveckling och Konsultation inom andra IT relaterade frågor.
Jag har erfarenhet av utveckling inom finans och e-handel och har arbetat med många spännande projekt inom området.
Behöver du en driven och kompetent resurs till ditt projekt/bolag?
Har du en idé som du vill bolla eller vill du bara utöka ditt kontaktnätverk?
Tveka inte om att höra av dig i så fall!
Mvh,
Sebastian
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemutvecklare till RiksdagsförvaltningenStockholm (Län)
- Teknisk produktägare inom webb till Sanoma Utbildning, StockholmStockholm (Län)
- KommunikationsteknikerÖrebro (Stad)
- Arbeta med tillsyn av informations- och IT-säkerhetUppsala (Län)
- .Net utvecklare till Autocom, TrollhättanTrollhättan (Kommun), Västra Götaland
- Systemutvecklare till Riksdagsförvaltningen