Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Fastighetsbolaget som jag hyr min bostad av har nyligen infört ett ny funktion för felanmälan via deras hemsida.

När jag försökte använda den visade det sig att av de tre olika val som skall visas på skärmen hade jag endast tillgång till ett av dem.

Efter att utvecklaren tittat närmare på saken ombads jag försöka igen och då fanns två av valen tillgängliga, det tredje saknades fortfarande.

Vad de gjorde för att addera ytterligare ett av valen är okänt, men jag antar att de gjorde något.

När jag låter en anställd på fastighetsbolaget logga på med min identitet får hon upp alla tre valen. 

Dagen efter återkommer hon då det visat sig att hon nu bara får fram två av de tre valen, det ena av dem är det jag saknar.

Från utvecklaren har jag fått kommentaren att det "eventuellt är någon cache på min sida som ställer till det och det har de inte möjlighet att göra något åt".

Finns det någon som kan hjälpa mig att tolka vad detta kan handla om?

Om det är "någon cache" som spökar borde det väl ha med Webbläsaren att göra, eller?

Jag har testat med flera olika webbläsare, bl a Google Chrome, Edge och t o m gamla Internet Explorer och eftersom resultatet blir det samma måste det antingen vara något annat som avses alternativt att man talar i nattmössan.

Någon som har någon idé om vad det här kan handla om?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, skrev TomV:

Från utvecklaren har jag fått kommentaren att det "eventuellt är någon cache på min sida som ställer till det och det har de inte möjlighet att göra något åt".

Finns det någon som kan hjälpa mig att tolka vad detta kan handla om?

Om det är "någon cache" som spökar borde det väl ha med Webbläsaren att göra, eller?

Ja, det är möjligt att det ligger cachat data på din hårddisk och som gör att du får dessa problem. Du kan prova med att rensa cachen i din webbläsare och se om det gör någon skillnad.

 

Google Chrome

https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en

 

Edge

https://clear-my-cache.com/en/windows/microsoft-edge.html

 

Firefox

https://support.mozilla.org/en-US/kb/how-clear-firefox-cache

 

 

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan, skrev Automan:

Ja, det är möjligt att det ligger cachat data på din hårddisk och som gör att du får dessa problem. Du kan prova med att rensa cachen i din webbläsare och se om det gör någon skillnad.

 

Google Chrome

https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en

 

Edge

https://clear-my-cache.com/en/windows/microsoft-edge.html

 

Firefox

https://support.mozilla.org/en-US/kb/how-clear-firefox-cache

 

 

Jag uppfattade detta som osannolikt eftersom jag fick samma resultat i flera webbläsare, men det är ju enkelt att försöka med t ex Google Chrome som jag oftast använder. 

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa inkognitoläget i Chrome.

 

När jag och en bekant samtidigt (vi hade telefonkontakt) besökte en sida för stadsnät fick vi olika resultat, resultat som verkade baserade på hur vi tidigare hade hittat dit, direkt eller via fiberleverantör.

Om vi båda valde inkognitoläge såg det likadant ut.

 

  • Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 minuter sedan, skrev Mikael63:

Testa inkognitoläget i Chrome.

 

När jag och en bekant samtidigt (vi hade telefonkontakt) besökte en sida för stadsnät fick vi olika resultat, resultat som verkade baserade på hur vi tidigare hade hittat dit, direkt eller via fiberleverantör.

Om vi båda valde inkognitoläge såg det likadant ut.

 

Tack för tipset.

I det här fallet blev dock resultatet oförändrat.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu


×
×
  • Skapa nytt...