Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svartare text i Windows 10 och webbsidor


McAren
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

Jag undrar om det finns någon inställning i Windows 10, så texten blir svartare (mörkare). Har läst om Clear Type i W10, men det är inte den inställningen jag söker. Där blir texten skarp och tydlig, men det hjälper inte när "trycksvärtan" ligger på så låg nivå, som t.ex den här sidan. Likadant på en massa andra webbsidor. Ungefär som fetstil!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texten blir inte svartare för att man väljer fetstil utan det är samma färg i ett tjockare streck bara.

 

Har du prövat med olika inställningar för skärmen när det gäller kontrast och ljushet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna
15 timmar sedan, skrev McAren:

Hej.

Jag undrar om det finns någon inställning i Windows 10, så texten blir svartare (mörkare). Har läst om Clear Type i W10, men det är inte den inställningen jag söker. Där blir texten skarp och tydlig, men det hjälper inte när "trycksvärtan" ligger på så låg nivå, som t.ex den här sidan. Likadant på en massa andra webbsidor. Ungefär som fetstil!

Håller med dei McAren, även om jag tycker att på detta forum är det rätt ok, men väldigt många andra sidor har gråblek text som är svår att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det ju så att alla ögon blir sämre med åren och jag gissar att det då kan bli diverse problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...