-
Liknande Innehåll
-
Av Mathias G
Vill tipsa om det är någon som vill lära sig mer om Exce,l om en blogg och en youtubekanal.
Blogg
andersexcel.se
https://www.youtube.com/channel/UCn_iKprnit6PD4iOkZVNVwg
-
Av Mathias G
Någon som vet om det går att låsa cellformatering så att inte den skrivs över om man t.ex. matar in ett värde som man vill ha löpande sifferföljd och drar i högra nedre kanten neråt.
All min cellformatering försvinner då i form av cellfärg osv.
Hade varit bra om man kunde få den att stanna kvar, då jag färgat varannan rad 20% grå för att göra informationen i kalkylbladet mer läsbar.
-
Av Mathias G
Jag behöver spara ut en Produktlista som CSV för att importera produkter till Wordpress webshop WooCommerce. För att den skall acceptera CSV filen som exporteras ut behöver man spara ut filen som CSV LF i stället för CSV CR har jag testat mig fram till.
Någon som vet om man kan få Excel att exportera ut en sådan CSV fil?
Jag har även läst mig till att man lösa problemet genom att använda Notepad ++, Libre Office och även Googles variant av Excel "Google Sheets"
Dock hade snyggaste lösningen varit om man kunde få Excel till att spara ut CSV filen på rätt sätt i ett enda moment då de som driver Webbshoppen sitter i en Microsoft miljö .
-
Av Jami
Hej.
Jag har tagit på mig att ordna ett schema på exel för en bekant till hans jobb. Jag undrar om någon kan hjälpa mig? Det är shift arbete inom vården. Den kan gärna räkna ut procent man jobbar under en månad och inte lön med. En liknande den bifogade bilden. Snälla kontakta mig snarast om du kan hjälpa med det. Mvh Jami
-
Av Anton Frilund
Hej!
Har kliat mig nu i huvudet för länge och har nu konstaterat att jag verkligen sitter fast, därför vänder jag mig till er.
Det är såhär, jag håller på med en veckoplanering där mina kollegor skall själva kunna fylla i vilken tid och vad det gäller på ett separat blad (varje vecka har ett eget blad). Men sen vill jag enbart ha ett eget blad där jag kan plocka upp all fakta och sortera dessa på tid. Jag har löst sorteringen, men det jag har fastnat på är att jag inte på något enkelt sätt kan ändra blad i formeln utan att behöva skriva om den.
Min tanke är att ha en rullist där man väljer vilken vecka man vill visa och då plockar formeln upp det värdet och hämtar informationen får den veckan man har valt.
I ruta I2 har jag placerat rullisten där alla veckor finns benämnda med samma namn som respektive blad.
Nedan ser ni både bild på arbetsbladet och koden jag använder för att sortera värdena. värt att tillägga är att alla blad är helt identiska förutom datumen.
=SORTERAEFTER('v1'!B7:E16;'v1'!B7:B16;1)
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemutvecklare till RiksdagsförvaltningenStockholm (Län)
- .Net utvecklare till Autocom, TrollhättanTrollhättan (Kommun), Västra Götaland
- Förvaltningsansvarig till Drift- och förvaltningsenhetenStockholm eller Östersund
- Laravel Fullstack Utvecklare Täby, Stockholm
- Cloud Security ConsultantSverige
- Systemutvecklare till Riksdagsförvaltningen