Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Införliva HDD-lampa


dosman
 Share

Rekommendera Poster

Min modernaste stationära dator med Windows 10 saknar hårddisklampa! Med andra ord en lysdiod på datorlådans fram-sida som visar hårddisk-aktivitet. Moderkortet heter ASRock G41M-GS3 / G41M-S3. Min tanke är att själv installera en synlig LED, som visar diskaktivitet, men frågan är var på moderkortet tar jag ut hårddisk-signalen?

Redigerad av dosman
  • Förvirrad 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-02-26 13:51, skrev dosman:

Ångrar tråden.

Det hade ju gått att skriva det i ett nytt inlägg, samtidigt som man tackar de som lagt ner möda på att ta fram en lösning på frågan som gällde hur man ska kunna koppla in en egen LED som visar hårddiskens aktivitet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu ångrat ångringen för att ni ska bli på bättre humör. Mmm... Hade bildvisning avstängd och såg därför inte Turbopumps inlägg. Tack i efterhand Turbopump för ditt besvär. Turbopumps bild, anslutning 17, går till frontpanelens två USB-portar och ljuduttag, men förstår ej varför fabrikanten inte inkluderat hårddiskdiod. Datorn är förmodligen ett hemmabygge... PLED+ antar jag går till ström-brytarens blå LED. Signalen bör väl rimligen tas ut från hårddiskens datakabel? Hoppas herr Mikael63 är nöjd nu. Du får gärna ompröva ditt pekpinne-inlägg.

Redigerad av dosman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev dosman:

Har nu ångrat ångringen för att ni ska bli på bättre humör.

...

Hoppas herr Mikael63 är nöjd nu. Du får gärna ompröva ditt pekpinne-inlägg.

Så du tror att "vi" (?) kommenterade ångringen på grund av dåligt humör?


Och nöjda kan säkert många vara (på ett positivt sätt), så slipper de undra över vad som var så illa att det behövde raderas. Ser heller inget som det finns anledning till att ångra (första ångringen alltså). Och "pekpinne" - den värderingen av inlägget har jag väldigt svårt att dela.
 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...