Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extern hårdisk 4tb WD Elements


rolle50
 Share

Go to solution Solved by rolle50,

Rekommendera Poster

Jag kör ,med vista och har usb 2.Två hårdiskar på 2 respektive 4tb.Nu är min 2tb hårdisk full till 80% och jag flyttar över alla filerna till min stora på 4 tb.

Men det går så sakta.Tar ju ett par timmar att flytta över 60 gb åt gången.Finns det något man kan göra för att det skall gå snabbare ???

Tacksam för all hjälp jag kan få om detta.MVH Roland Har många filmer som behöver flyttas .Dock inte större än 500mb varje film.

Redigerad av rolle50
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att ditt antivirusprogram ska kolla varenda fil innan den tillåts kopieras in på den andra disken? Men, ja, det tar tid.

Varför ska du flytta filerna då? Kan de inte få ligga kvar på disken?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Mikael63:

Kan det vara så att ditt antivirusprogram ska kolla varenda fil innan den tillåts kopieras in på den andra disken? Men, ja, det tar tid.

Varför ska du flytta filerna då? Kan de inte få ligga kvar på disken?

Jag behöver den till annat och det är för att ha alla filmerna på en plats.Skall kolla virus programmet Avast som jag kör gratis versionen av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men USB 2 är långsam fast jag har inte räknat på det och jämfört med tiden det tar för dig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag laddar ner filer i C från nätet och sedan flyttar över dom till extern hårdisk.Så går det betydligt fortare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Jag tog över dom till den nya datorn W10 så nu går det bra.

Problemet löst

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...