-
Liknande Innehåll
-
Av rolle50
Problemet löst
Jag har en samsung J5 med android och kommer in på mitt webbmail,telia konto,men det bara hackar det händer inget.Det finns ett lås i högra vänstra hörnat.
Har ingen app utan går ifrån Goggle till webbmail. Det blinkar webbmail.telia.com/cp/app men så blir det inte mer.Hälp tack ! mvh Roland
-
Av Mad Man
Hej,
Varje gång jag startar datorn så skannar den C:\ efter fel. Efter det startar datorn upp som vanligt, men i bland är den seg som f-n. Jag försöker har försökt att reparera disken (SSD), dels med WIndows egna program och dels med HP diskreparation, men likförbannat så vill datorn scanna C vid varje uppstart.
Vad göra? Något är ju uppenbarligen fel/trasigt.
-
Av Jmle
Har en Samsung tv 7005 som hela tiden tappar nätverksuppkopplingen. Varje gång jag slår på tv:n så är nätverket borta. Det finns inget nätverk att koppla upp sig mot säger den. Men efter alla om och men så sparkar den igång nätverket. Jobbigt.Har en router som heter AsusRtAc66U. Någon som vet vad det kan bero på?
-
Av DePhaz
Parallellt med min andra tråd får jag kasta in den här "brandfacklan". Min Vista dator har nog fått solsting eller liknande. Kommer att slänga in ett wildcard i slutet helt OT men det hoppas jag ni har överseende med.
I vart fall så används denna dator inte så mycket, högst en gång i veckan. Har en tid haft problem med att Ccleaner vill starta när windows startas och förstår inte varför. Brukar klicka på avbryt och då försvinner det.
Ljudet är också en sak för sig. Idag var det inbyggda ljudkortet (har givit upp försöken att installera externt) tydligen väldigt petig och slängde upp en flod med meddelande om att "En kontakt har satts i" eller "En kontakt har dragits ur". En omstart löste det.
Jag skulle ha igång mitt spel men ljust som det skulle ladda dök det upp en ruta om att något var på väg att tas bort ur "C/user/appdata/roaming". Avbröt laddningen av spelet och avbröt filborttagningen. Men då var "bjälken" redan full. Vet inte om något togs bort. Kanske råkade jag starta något när jag högerklickade X antal gånger i hörnet för att få fram menyn till Avast, ett program man måste pausa om man vill att spelet ska flyta bra (datorn har inget internet ändå).
Så mitt wildcard. Jag spelar som sagt The sims2 och det startade upp minst en gång men eftersom jag hade andra problem så fick jag avsluta det. Eller rättare: avbryta laddningen. Men sedan ville spelet inte starta. Skivan användes för 2 veckor sedan och då fungerade den trots repor. Men nu var den tydligen oläsbar. Är det någon som har Sims 2 Apartment Life/Livet i Lägenhet och kan tänka sig att skiljas från den?
-
Av DePhaz
Om det här hamnade i fel block så var god flytta. ☺️
I vart fall så har jag nu, efter flera års väntan, beslutat mig för att gå vidare från min gamle Windows dator. Var och när jag skaffar hårdvara är inte bestämt men jag hade en trpd om det för något år sedan. (Väntade då på ett chassi som inte var klart och det lär inte bli klart nu heller men har fixat ett annat chassi).
Jag vill även i fortsättningen köra Windows Vista. Ja, just det! Ni läste rätt! Vill inte se en kommentar om det, det är mitt beslut. Men var köper man detta OS år 2018? Såg att det fanns på ebay men det är ju bättre om det finns "på hemnaplan". Helst nytt. Hur är det att köpa ett "använt" OS? Går det att registrera ett sådant? Är inte licensen förbrukad? Känns som om jag måste fundera lite...🤔
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemutvecklare till RiksdagsförvaltningenStockholm (Län)
- Teknisk produktägare inom webb till Sanoma Utbildning, StockholmStockholm (Län)
- KommunikationsteknikerÖrebro (Stad)
- Arbeta med tillsyn av informations- och IT-säkerhetUppsala (Län)
- .Net utvecklare till Autocom, TrollhättanTrollhättan (Kommun), Västra Götaland
- Systemutvecklare till Riksdagsförvaltningen