Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna MP4 filer från mobil


MS1
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har ett problem som jag inte blir klok på, jag har filmer på mina barn på mobiltelefonen och de är i formatet MP4 och jag har försökt att hitta nåt gratis program för att kunna bränna in dom på en DVD skiva för att kunna se dom på tv:n.

Jag har provat en del program men endera så klarar dom inte av MP4 eller så kostar de en hel massa pengar.

Så finns det nåt bra men enkelt program där man kan bränna in MP4 till DVD?

Tack

Mvh Mikael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev MS1 :

Hej.

Jag har ett problem som jag inte blir klok på, jag har filmer på mina barn på mobiltelefonen och de är i formatet MP4 och jag har försökt att hitta nåt gratis program för att kunna bränna in dom på en DVD skiva för att kunna se dom på tv:n.

Jag har provat en del program men endera så klarar dom inte av MP4 eller så kostar de en hel massa pengar.

Så finns det nåt bra men enkelt program där man kan bränna in MP4 till DVD?

Tack

Mvh Mikael

Det här skall fixa det du önskar. Det är kostnadsfritt även om de visar priset 279 kronor.

Priset är bara en vägledning till vad det egentligen skulle kosta.

 

https://www.ashampoo.com/sv/sek/pin/5910/braenning/burning-studio-2021

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, skrev X-Men:

Det här skall fixa det du önskar. Det är kostnadsfritt även om de visar priset 279 kronor.

Priset är bara en vägledning till vad det egentligen skulle kosta.

 

https://www.ashampoo.com/sv/sek/pin/5910/braenning/burning-studio-2021

Tack för snabbt svar, efter installationen så lägger sig webbläsaren över programmet och det står att jag måste logga in för att kunna använda programmet, jag har provat att klicka bort rutan men det går inte.

Vad gör jag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver skapa ett konto där du registrerar en e-postadress.

Denna registrering ger dig en licens som du lägger in i programmet.

 

Om du inte vill göra detta kan du testa den här versionen istället.

 

https://www.ashampoo.com/sv/sek/pin/7110/braenning/burning-studio-free

 

Det är längesedan jag hämtade och installerade den då Ashampoo släpper nyare versioner som kostnadsfria versioner.

Således minns jag inte om även den länkade versionen kräver ett konto för att få en licens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men när jag öppnar programmet så står följande, bifogar en skärmdump i paint. 

När denna webbläsar ruta ligger över programmet så blockerar det själva programmet och jag kan ej använda det.

Om jag skapar ett konto innan jag öppnar programmet tror ni att det löser problemet med rutan som lägger sig över?

Om man använder gratis versionen av Aschampoo hamnar det en vattenstämpel över filmerna då?

 

Programmet fungerar men det finns inget stöd för MP4 filer.

 

 

Aschampoo fel.jpg

Redigerad av MS1
FEL
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan också prova en annan webbläsare istället för Opera. Ser att du har Chrome installerat prova den istället. Du kan behöva ange den som standardapp för att den ska öppnas tillsammans med programmet.
Det ser ut som du har en urgammal Windowsversion (7 eller t o m Vista?). Det kan ju också ställa till det.

 

Redigerad av polken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Om du installerar Freemake så se upp för extra program som dom vill installera

se till att bocka av det, freemake är ett ganska bra gratisprogram, som kan

konvertera din nerladdning till ett antal olika format, men försöker att installera

onödiga program samtidigt, för undvika sådana onödiga program kan man 

installera ett litet program som heter Unchecky, som finns här

https://unchecky.com/ 

 

HANS

 

 

Redigerad av Hanse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kikat på Ashampoo Burning Studio.

Jag ser att programmet inte kan bränna MP4-filer till DVD. 

Ljudfiler som MP3 är inga problem för programmet att konvertera till wav-filer för CD-format men just video i annat format än DVD eller BD fungerar tydligen inte.

 

Beklagar att jag lurade på dig programmet. Det är annars ett utmärkt brännarprogram som är kostnadsfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev MS1 :

Jag har ett problem som jag inte blir klok på, jag har filmer på mina barn på mobiltelefonen och de är i formatet MP4 och jag har försökt att hitta nåt gratis program för att kunna bränna in dom på en DVD skiva för att kunna se dom på tv:n.

Det finns både Data DVD och Video DVD. Vissa DVD spelare kan även läsa filer från en Data DVD och i de fallen räcker det med att bränna en DVD som data DVD och då kommer DVD spelaren att läsa dina mp4 filer rakt av.

 

Men jag tolkar det som att det du är ute efter är att skapa en Video DVD och den har video sparat som mpeg2 och inte som mp4.

 

För själva bränningen skulle jag rekommendera CDBurnerXP. Har använt den själv och den är både gratis och har alla nödvändiga funktioner.

 

För att konvertera mp4 filer till dvd finns det olika guider som tar upp detta.

Kolla följande listaVideohelp.com

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att det dröjt, får tacka för alla bra svar.

Jag skriver till er alla som svarat.

Jag testade båda webbläsarna och det gick inte först men efter tips härinne så skapade jag konto och då gick det att öppna programmet. 

Så nu har jag Aschampoo och jag hittade DVD flick och de fungerar bra, DVD flick konverterar om MP4 filerna så jag kan bränna dom till DVD.

Jag har laddat hem de övriga programmen som ni tipsade om här och jag ska prova dessa också.

Jag har inte haft några större problem med Windows 7 när det gäller kompatibilitet med program utan jag tycker att det har fungerat bra, men det blir väl snart det att man får skaffa win10.

Jag tror inte att jag har missat att svara på nåns inlägg, men får tacka er alla för bra hjälp och tips. Ha en fin dag.  

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...