Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Åtkomst till DropBox med lösenord som skickas till förlorad comhem e-post

Eva Solly
 Share

Recommended Posts

Jag beklagar så mycket, det var inte meningen att försöka provocera fram detta @Eva Solly , men det kan ju faktiskt förklara lite mer varför du inte får något vettigt svar från Dropbox kundtjänst.

Normalt så ska det inte behövas ett domstolsbeslut på sådant, ska räcka med ett intyg, men jag kan för lite om deras rutiner om sådant här.

Har du testat det som polken tipsar om gällande...

Citat

Har du kikat i din dators alla webbläsares löenordshanterare och letat där? 

I Chrome och Edge hittar du de sparade lösenorden under de tre prickarna och Inställningar.
Kan också vara värt att ta en titt i Windows egen autentisieringshanterare:

Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Autentiseringshanteraren

I Firefox hittar du "dolda lösenord" här...Verktyg-inställningar, Sekretess och Säkerhet, Inloggningar & Lösenord.

Om det möjligen kan ligga något kvar i dessa?

Annars vet jag inte hur vi ska kunna hjälpa dig vidare för tillfället?

47 minuter sedan, skrev Eva Solly:

de ger tips att gå in på hans dator, e-mail mm men det var jag som hanterade kontot.

Kolla efter lösenord i webbläsaren där. Är den kanske rentav inloggad eller t o m synkad så allt innehåll finns nerladdat i datorn? Då behöver du inte åtkomst till kontot.

Eva Solly

jag har gått igenom alla hans elektronik-prylar. Ingen inlogg och inget som handlar om lösenord. Det var jag som var "tekniker"

Eva Solly
2 timmar sedan, skrev polken:

Har du kikat i din dators alla webbläsares löenordshanterare och letat där? 

I Chrome och Edge hittar du de sparade lösenorden under de tre prickarna och Inställningar.
Kan också vara värt att ta en titt i Windows egen autentisieringshanterare:

Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Autentiseringshanteraren

Hej! Jag hade lösenordet sparat i Chrome. Fast DropBox skickar en 6-siffrig kod till Ja giss min e-postadress som är nedstängd. Men kanske är det ett steg närmare iallafall!!!?

15 minuter sedan, skrev Eva Solly:

Hej! Jag hade lösenordet sparat i Chrome. Fast DropBox skickar en 6-siffrig kod till Ja giss min e-postadress som är nedstängd. Men kanske är det ett steg närmare iallafall!!!?

Koden behövs när du loggar in på ny enhet (eller när fel lösen angetts för många gånger. Skiljer lite mellan tjänsteleverantörerna.. Prova på hans dator, din telefon osv.

Eva Solly
2021-02-14 16:03, skrev polken:

Koden behövs när du loggar in på ny enhet (eller när fel lösen angetts för många gånger. Skiljer lite mellan tjänsteleverantörerna.. Prova på hans dator, din telefon osv.

Hej! Jag har nu skrivit till DropBox att jag hittat lösenordet, går inte att komma in på några av våra enheter