Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilt bank ID med ansiktsidentifiering på Android telefon


DePhaz
 Share

Rekommendera Poster

Så har en av rikets större teleoperatörer genomfört detta idiotiska att man inte ens ska kunna kontakta kundtjänst på telefon utan Bank ID. Det var ju själva fabian! (Jag och chat roboten redde dock ut frågan Utan någon form av idetifiering så det hela var säkert bara ren lathet). Men jag vägrar diskutera detta ärende vidare! ?

 

Men rent allmänt går det väl tyvärr inte att undvika detta påfund. Så vilken (Android) telefon behöver jag för att kunna ha mobilt bank id med ansikts identifiering (eller vad det heter). Min telefon är en Redmi Note 4 med Android version 7.0 NRD90M (det står så ordagrant). Räcker detta för mitt önskemål? Vill helst slippa ännu en kod. Plan B är att identifiera med hjälp av ett finger. Min telefon kan "väckas" med en beröring av censorn på baksidan så det borde gå. Har frågat på banken men de kunde inte ge tydliga svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min lur erbjuder ansiktsigenkänning, slog på det, men bankid erbjuder enbart fingeravtryck. Så det finns en risk att det är finger eller kod.

 

Sen får du tänka på att företaget du kontaktar kan faktiskt styra om dom godkänner finger osv, eller enbart kod.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det låter ju bra. Tack. Misstänkte också att det skulle räcka med version 7. Får tala med banken. De har öppet idag men min näda krånglar då jag vill inte gå dit. Inte gör att jag tror jag har corona men i alla fall. 

Redigerad av DePhaz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...