Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Onedrive, varför får JAG inte bestämma ?


LennartS
 Share

Rekommendera Poster

Den här dagen , 8 februari 2019, var det begravning i släkten. Jag tog ett foto på kistan. Det kommer nu upp som en påminnelse vare sig jag vill eller ej. Jag hade helst sluppit för det har precis börjat sjunka in. Jag hittar ingen inställning för att stänga av.  Hur ?

 

MS vet hur vi vill ha det för man får aldrig något val. Det var väl de som också hade det här med Berättelser, eller har jag fel? Hur som helst, vill jag inte skapa någon berättelse. Har för mig att jag till sist lyckades stänga av, för det kom inte upp mer.

 

Men Onedrive Foton startar alltid med att visa foton. Det har jag inte lyckas ändra på . Det är så att jag delar skärm ibland, flera program. Ibland vill jag visa en grupp i jobbet några bilder. Men där ligger också privata bilder. Då måste jag - om jag byter mapp - släcka ned Onedrive. Det kan ju vara att bilder visas i den mappen istället för filnamn. MS kanske inte tänkte på det? Känner mig ensam i Vindåvs-världen ...

Redigerad av LennartS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om detta kan hjälpa, att stänga av automatiska album

Man får logga in på Onedrive i molnet och där fanns en sådan inställning under rubriken Foton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips , men det var redan avstängt. Det var nog det jag menade med Berättelser.  Men trots att det är avstängt kommer "Den här dagen" fram längst upp under Alla foton - och Album.

 

Undrar om man kan fråga Bill ... ?   Han borde ju veta.

Redigerad av LennartS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat , man har svarat mig från MS (inte Bill) att man just nu inte har någon lösning för "Den här dagen". 

Så det var lösningen på min fråga.
Märkligt tycker jag. Lite som ... "tänkte inte på det"  men man är ändå pigg på att införa funktioner utan val.   

  • Tack 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...