Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bug?


ingeröste
 Share

Rekommendera Poster

Jag har fått någon skit i datorn.Brukar lämna in den på städning ca 1 gg om året men nu skulle jag vilja undvika att åka till centralorten pga pandemin.r 70 +.Någon som vet om något ptogram man kan köpa som rensar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste nog beskriva vad det är för problem med datorn för att någon ens ska kunna gissa vad du behöver. Några förslag på vad du kan skriva:

Windows-version

Datortillverkare och -modell

Vad gör du?

Vad händer?

Vad borde hända?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack,ja det har du rätt i.Jag har windows 10 stationär dator.DESKTOP-N3P9TTA.Är inte så bra på detta så jag vet inte riktigt vad jag skall ta fram.Jag märker felet på att vissa funktioner när jag tex klickar med musen fungerar inte.I går slutade Word att fungera,går inte att byta layout och storlek på bokstäverna.Jag installerade om men det hjälpte inte.På Facebook syns inte aviseringarna som de skall.Går heller inte att markera med musen som jag vill utan hela texten blir blå,jag får trixa lite för att få till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjlighet att byta mus?

Det kan ju vara något glapp i den (knapp eller sladd).

 

2 minuter sedan, skrev ingeröste:

Går heller inte att markera med musen som jag vill utan hela texten blir blå,jag får trixa lite för att få till det.

Hur trixar du då?

 

3 minuter sedan, skrev ingeröste:

På Facebook syns inte aviseringarna som de skall.

Vilken webbläsare använder du?

Har du prövat med någon annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det kan påverka hur Facebook fungerar. Alla de problem du märker av behöver ju inte bero på samma sak.

 

Hur gammal är datorn?

När började problemen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det första problemet?

 

Vad är det för sorts städning som företaget brukar göra, rensa bort damm från innandömet, installera om Windows eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! De brukar köra något rensningsprogram som tar några timmar.Uppgraderade Windows från 7 till 10 för ca 1 år sedan .Jag har Eset nod virusskydd.Är mest ute på facebook och så släktforskar jag på My Heritage men även på andra släktforskningssidor.Inger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller Facebook så är en bra början att kolla med en annan webbläsare t ex Edge som ingår i WIndows 10. Tänk dock på att Facebook ändrar utseende då och då så det kan vara bra att kolla med några andra hur det ser ut för dem så det inte är så att det som du upplever som ett problem beror på någon ändring som Facebook har gjort.

 

Om du har någon gammal mus liggande så kan det vara bra att kolla om det är svårt att markera mm med den också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...